לאחר גל הצתות בצפון הארץ גל הצתות בדרום ציוד חקלאי בשווי מיליוני שקלים הוצת ביום שישי במושב יכיני.* השר אוחנה : ״הצבתי את המלחמה בדמי החסות כאחד היעדים המרכזיים.״

אלמונים הציתו קומביין ומרססים במושב יכיני. מקומם שבמשטרה חושדים כי האחראים לכך הם עבריינים שרוצים לגבות פרוטקשן אך אינם מצליחים לעצור את התופעה שהפכה למכת מדינה. רק לפני כעשרה ימים ביקרו שרי החקלאות והשר לבטחון פנים ביחד בצפון במטרה לעצור את התופעה

לאחר גל הצתות בצפון ההצתות עברו לדרום.
ציוד חקלאי בשווי כמה מיליוני שקלים הוצת אמש (בין שישי לשבת) במושב יכיני שבשער הנגב. במשטרה ובמשמר הגבול חושדים כי גורמים עברייניים שמנסים "להעביר מסרים" ולגבות פרוטקשן עומדים מאחורי ההצתה.
יניב חג׳בי, החקלאי שציודו נשרף טוען שההצתה בוצעה באמצעות שני בקבוקי תבערה.
עדי ראיה סיפרו שהכל נשרף תוך שניות.

רק לפני כעשרה ימים ביקרו השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר בצפון וקיימו דיון בבית האריזה "רפקור" בראש פינה בנושא הפשיעה החקלאית, וזאת בהמשך לפגישת עבודה קודמת שערכו השניים בחודש שעבר.

תשובת ארגוני הפשע הגיע ומייד למחרת הוצתו גלגלי טפטוף של גד"ש הסוללים בשטח מול מחלף הושעיה כנראה על רקע סחיטת דמי חסות בצפון.
החקלאים הפכו למטרה קלה לכנופיות פשע המשתוללות וכאמור ביום שישי עברו ההצתות לדרום.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בתגובה לפניית משוב: "בפעם הראשונה למיטב ידיעתי, המשרד לביטחון הפנים בראשותי הציב את המלחמה בדמי החסות כאחד היעדים המרכזיים.
התופעה מפרנסת משפחות פשיעה גדולות ועל כן לא צפויה להיעלם רק כי הכרזנו כך.
היא נמשכה עשרות שנים, והלכה והתגברה במשך הזמן – היא לא תיגמר בתוך חודשיים.
זה יהיה מאבק נחוש שיחייב הסטת משאבים, ניהול כ"א וכמובן טיוב האמצעים. אני מתכוון להוביל אותו. כאמור, זה לא יהיה "זבנג וגמרנו", אלא הרבה זבנגים. בסוף – אחרי הרבה מאבקים וקרבות שעוד יהיו לפנינו – אין לי ספק שננצח."

תגובת השר אלון שוסטר: "הפשיעה נגד חקלאים היא רעה חולה נוספת איתה מתמודדים חקלאי ישראל, ומצטרפת למצוקת המחסור בעובדים, עלויות הייצור הגבוהות, מחירי המים, הכוחנות של רשתות השיווק ואקלים קיצוני ובלתי-צפוי. מול כל אלה מתמודדים החקלאים במסירות ומייצרים מזון לאזרחי ישראל. אני מחוייב לסייע לחקלאים, ומחר אקיים שיחה נוספת בנושא עם השר לביטחון פנים כדי לקדם את המאבק בתופעה."

טל זמיר רב״ש ממושב היוגב:
״אני מתריע שנים על התנהלות קלוקלת של המשטרה והמשרד לבטחון פנים. לפני חמש עשרה שנה ביטלו את חצאי המשרה של הרב"שים המגוייסים. העבירו את התקנים לצורך אבטחת מוסדות חינוך שתוך זמן קצר נבלעו בתחנות המשטרה. הרב"שים המשיכו בהתנדבות עם סמכויות של שוטרים לשמש הזרוע הקדמית של המשטרה במרחב הכפרי. לפני כמה שנים הסמכויות קוצצו למעשה כמעט לאפס. את הנשקים במחסני הנשק אספו. את הסיור הכפרי ביטלו והכוח הועבר למרחב ירושלים. כל המרחב הכפרי למעשה נותר יתום. במקום כל מרכיבי הבטחון מינו מש"קים אזוריים שלמעשה משמשים פץ' לפיצוץ גלגל. אין אפס איפה שיש ריק יש מי שנכנס במקומו.
בדיון אתמול השתתפו ר' מועצת ראש פינה מוטי חטיאל, ר' מועצה מקומית יסוד המעלה אילן אור, ר' מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן מובחר, ר' מועצת חצור שמעון סויסה, ר' מועצת מרום גליל עמית סופר, יו"ר התאחדות האיכרים דובי אמיתי, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נחום איצקוביץ, מפקד מג"ב ניצב יעקב שבתאי וממ"ז צפון.

השרים שמעו מן המשתתפים על ההתמודדות היומיומית עם הפשיעה החקלאית, לצד תובנות והצעות כיצד להתמודד עם התופעה.
בתום הדיון, ערכו השרים סיור משותף עם מנכ"ל רפקור" בבית האריזה שהפך לסמל לאוזלת היד של משטרת ישראל עם נגע הפשיעה החקלאית, לאחר שסבל בשנים האחרונות מהתנכלויות ומהצתות חוזרות ונשנות.

שר הבט"פ אמיר אוחנה אמר:

תופעת הסד"ח הפכה לתופעה ארצית שסובלים ממנה לא רק בעלי עסקים, ולא רק בענף הבניה, ולא רק במגזר החקלאי אלא הציבור הישראלי כולו – אליו מגולגלות עלויות הסד"ח, המשמנות את פעילותם של כנופיות עברייניות וארגוני פשיעה.
התופעה החמורה הזאת מעמידה לכאורה בפני הנסחטים שתי אפשרויות, שעם אף אחת מהן איננו מוכנים להשלים: האחת, להיכנע לטרור, תוך העלמת עין כאילו אנו מאמינים שאכן המדובר בשירותי שמירה עליהם אנו מוכנים לשלם, והשניה, לקחת את החוק לידיים.
על מנת שהציבור יבחר בדרך השלישית, החוקית והמוסרית – והיא לפנות למשטרה, להעיד ולהפליל את העבריינים – אנו חייבים להפוך את הדרך הזאת ליעילה יותר ולכדאית יותר:
ראשית, להבטיח את שלומו וביטחונו של המתלונן ושל רכושו. על המשטרה יהיה להשקיע תשומות שיבטיחו זאת, ובמקרים המתאימים גם הרשות להגנת עדים שבמשרד לביטחון הפנים. שנית, להבטיח את ענישתם של העבריינים – הן במאסרים והן בענישה כלכלית כבדה. לשם כך יפעלו היחידות המובילות במשטרת ישראל, הן ברמת המחוז והן ברמה הארצית כדי לאסוף ראיות טובות, ולהביא את העבריינים לדין.


אך זו חייבת להיות פעולה בין משרדית משולבת: המשרד לביטחון הפנים כמובן, משרד האוצר ורשויות המס, משרד המשפטים – הפרקליטות הפלילית והאזרחית, הרשות לאיסור הלבנת הון ולבסוף – בתי המשפט והשופטים.
אני שומע את אנשי המשטרה בתסכול רב מתארים איך גם כשהם מצליחים לאתר את העבריין ולאסוף ראיות טובות המפלילות אותו, הוא משוחרר ממעצרו ו/או זוכה לעסקת טיעון מקלה או עונש רך המתחשב מדי בנאשם ובנסיבותיו, על חשבון הציבור – שקולו לא נשמע בבית המשפט.
באנו היום לשמוע את קולו, ולהשמיע אותו במקומות המתאימים. אני קורא למשרדי הממשלה הנוספים ולרשויות הנוספות שמניתי לקחת חלק במאמץ הלאומי הזה, שמשתרע הרבה מעבר לתחום החקלאי, ולשלב זרועות כדי לבער את נגע הסד"ח מעל פני המדינה.
אני מציב את הטיפול בתופעת סחיטת דמי החסות כיעד לאומי, ומצפה שנראה את התוצאות בחודשים ובשנים הקרובות. אני מבקש להודות לשר שוסטר על מעורבותו לטיפול בתופעה ולמחויבותו לציבור החקלאים".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה, שר לביטחון הפנים

שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר:

"בית האריזה 'רפקור' הוא סמל להתמודדות הכמעט יומיומית של חקלאי ישראל עם תופעת הפשיעה החקלאית. לפני מספר חודשים נפגשנו השר אוחנה ואני יחד עם הצוותים המקצועים שלנו כדי לגבש מתווה לטיפול בפשיעה החקלאית.
השר אוחנה הפגין מחויבות גדולה לטיפול בתופעה הפסולה הזו, ובשם חקלאי ישראל אני מודה לו על כך. היום אנחנו ממשיכים את העבודה שהתחלנו, ואני מבקש לקרוא גם למשרד האוצר ולמשרד המשפטים להירתם יחד איתנו לטיפול בנגע הזה. לחקלאי ישראל אני מבקש לומר שאנחנו עומדים כאן אתכם. אנחנו לצדכם, יחד בעבודה המשותפת. השר אוחנה ואני מתכוונים לעשות כל מה שבידנו כדי להגביר את הביטחון האישי ואת ביטחון רכושם של החקלאים בישראל."

מאמר קודםתפנו מקום לעץ חבוש
מאמר הבאגם בקבוקים גדולים בפיקדון

הערה 1

  1. ככה זה ששבית המשפט יושבים ליצנים מהשמאל שמקלים יותר מידי עם עבריינים בדואים וערבים, אבל יהודי יקבל 3 שנים כי זרק נעל על השופטת, או 12 שנה לדורס בן של שופט, ואבנים לא הורגות עד שהאבנים נזרקות על הערבים בעצמם,

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן