שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

בשורה משמחת למגדלי הזיתים בישראל

אתמול התקבלה בשורה משמחת, כאשר פורסם כי שר החקלאות, אבי דיכטר, ומנכ"ל המשרד, אורן לביא, בתיאום עם משרד האוצר וענף הזית במועצת הצמחים, יעניק למגדלי הזיתים תמיכה ישירה בהיקף כולל של כ-30 מיליון ש"ח.

סוהיל זידאן, יו"ר ענף הזית במועצת הצמחים, ציין כי "קיבלנו את הבשורה, שהיא ממש 'אוויר לנשימה' עבור המגדלים. התמיכה תמנע כריתת עצי זית ותאפשר למגדלים רבים בעיקר בצפון הארץ, במיוחד בגליל ובגולן, להמשיך לעבוד בענף. אני מודה לשר החקלאות, למנכ"ל משרדו ולצוות המקצועי שגיבשו את ההחלטה; התמיכה הישירה במגדלים תסייע מהותית בשמירה על אחד מענפי החקלאות הוותיקים במדינת ישראל ותאפשר למגדלים להתמודד עם מגדלי שמן הזית מעבר לים".

מגדלי הזיתים בישראל נמצאים במשבר. בשנים האחרונות, הוצאות הגידול של מטעי הזיתים ועלויות הפקת שמן הזית בארץ עלו דרמטית, כאשר לכך תרמו קשיי אקלים, עליית מחירי המים, התעצמות תופעת זיופי שמן הזית, עליית שכר העבודה, העלאות מיסים, הצורך להתמודד עם הפשיעה החקלאית, כאשר לכל אלה יש להוסיף שינויי מדיניות תכופים מצד ממשלות ישראל, שגם לא תמכה בחקלאים ולא סיפקה סובסידיות לחקלאים – בניגוד לנעשה במדינות אחרות. כל אלה הפכו את הגידול לחסר כדאיות כלכלית עבור המגדלים.

ההחלטה על תמיכה ישירה בחקלאים בהובלת שר החקלאות ומנכ"ל המשרד מונעת קריסה של ענף הזית בישראל.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן