שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

ענף ההטלה – התקדמות ללא הסכמות בדיוני ועדת הכלכלה

בדיוני ועדת הכלכלה: ״לא הושגו הסכמות בנוגע למספר המכסות לשנת 2022 ולא לגבי התוספת עבור המגדלים הקיימים!"

לאחר גישור ארוך שהוביל יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון בין נציגי החקלאים וארגוני הלול ובין משרד החקלאות בנושא מכסות הביצים לשנת 2022 הוחלט:

  1. לאשר את הסעיפים הטכניים עליהם התקבלה הסכמה במהלך הלילה והיום, לרבות-הגדרות, אזורי גידול, סוגי לולים.
  2. לא התקבלה הסכמה לגבי הסעיפים המהותיים: כמו מספר המכסות שיתווספו לענף ותוספות עבור מגדלים הקיימים.

לגבי הסעיפים המהותיים שאין עליהם הסכמה- כמו מספר המכסות שיתווספו לענף ותוספות עבור מגדלים הקיימים. יתנהל במסגרת מו״מ בימים הקרובים במטרה להגיע להסכמות.

מיכאך ביטון יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת 28/12/2021 - צילום נועם מושקוביץ
מיכאל ביטון יו"ר ועדת הכלכלה, צילום נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

ועדת הכלכלה החלה את הדיון על סעיפי תקנות מכסות הביצים וסיימה לאשר את הסעיפים המוסכמים

היו"ר ביטון קרא להמשיך עוד היום את המשא ומתן והודיע כי ייתכן ויחדש את הדיון בשעה 18:00

עדיין לא אושרו הסעיפים הנוגעים למכסת הביצים הכוללת לייצור בשנת 2022 ולתוספת המכסות חדשות ותוספת למכסה של המגדלים הוותיקים.

נציגת המגדלים לאה יוגב אמרה כי כדי להתאים את הלולים לדרישות הווטרינריות צריכה כל, משפחה של מגדלים בני 60 ומעלה, לגייס 600 אלף שקל, ואם לא אז במרץ יסגרו לה את הלול. "צריך להתנות את המהלך הזה בתקצוב למגדלים הקטנים. זה כמו שתבואו לבעל מכולת ותבקשו ממנו להקים קניון", אמרה יוגב.

ח"כ יעקב מרגי ביקש להזכיר כי בשנת 2018 היה הסכם חתום עם האוצר על השקעת 340 מיליון שקל למטרה הזו. הוא הוסיף: "לצערי מנכ"ל משרד החקלאות דאז, שהיום הוא יועץ סתרים של מאן דהו במשרד, לא חתם. אי אפשר לצפות מהמשק הביתי לממן את ההשקעה בלול חופש חדש. צריך לעשות הכל כדי לעזור להם".

ח"כ לשעבר יצחק וקנין, תושב מושב יערה ומגדל ביצים, הוסיף כי הוא בעד יציאה לגידול בלולים חדשים,אבל אם מבטלים את התכנון לא צריך לעשות כלום "קחו אקדח ותירו להם ברקה. במידה וניקח את הענף הזה ונאדה אותו מהעולם ונעביר למגדלים גדולים אתם תמצאו מוצב צבאי באביבים, כי אף אחד לא יגור שם. צריך משהו שיחזיק אותם שם כי הם מחזיקים את הגבול. זה לא יוריד שקל אחד ממחיר הביצה".

ועדת הכלכלה בכנסת 28/12/2021 - צילום נועם מושקוביץ
מתוך דיוני ועדת הכלכלה בכנסת 28/12/2021 – צילום נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

היו"ר ביטון סיכם את הישיבה וביקש לשבח את אנשי הצפון וכל הארגונים והמגדלים, והודה גם למנכ"לית משרד החקלאות נעמה קאופמן פס ולשר החקלאות עודד פורר, שישבו איתו בלילה שעות ארוכות. הוא הודה גם למגדלים על התבונה להביא חלקים מהתקנות לאישור בהסכמה, הוסיף: "אני קורא לכם לעבוד באופן נמרץ הלילה ולסיים את התקנות. נסחו מההסכמות מבט אסטרטגי רב שנתי על עולם ההטלה והצעידו אותו קדימה בהיבטים של סביבה, צער בעלי חיים, טכנולוגיה ופריון, לצד שמירת המגדלים הקטנים. אסור להפוך את הענף לכזה שמטיב עם בעלי ההון. צריך גם לפעול לכך שמחיר הביצה לא יעלה ואולי בעתיד אף יופחת".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן