שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

זן "עמק" של מכון וולקני נבחר בתערוכת אגרומשוב לרימון המשובח והאיכותי בישראל

בהמשך לפרסום במשוב ניז על זכייתו שן זן העמק בתחרות הרימונים המסורתית של תערוכת אגרומשוב >>

בתוך אוסף הרימונים הייחודי של מכון וולקני בנווה-יער, המכיל למעלה מ 150 זנים של רימונים בעלי תכונות שונות, בניהם חלון מועדים רחב של הבשלת פרי, יכולת אחסון שבין מספר שבועות למספר חודשים, המגיעים בקשת רחבה של טעמים, הנעים בין מתוק לחמוץ.

הרימון השחור והרימון הבהיר מצטיינים בטעם
הרימון השחור והרימון הבהיר מצטיינים בטעם

בנוסף, ישנם שני זנים מיוחדים בעלי טעם וצבע יחודים: הרימון השחור, ו״מליסי״ המכונה גם הרימון הבהיר. הרימון השחור מפליא בצבעו, בעל טעם מתוק, והרימון הבהיר "מליסי" מתוק חסר חמיצות ויחודו בגרגריו הרכים והנימוחים.

זן האהוב במיוחד במגזר הערבי המגדל אותו באופן מסורתי. בשונה מהזנים האדומים המוכרים ״נטע״ ״עמק״ ״שני-יונאי״ ו-״כאמל״ אשר פותחו ע״י יחידת המטעים בנווה-יער, זני הרימון היחודיים הללו, לא הפכו למסחריים וייתכן בגלל צבעם השונה והלא מוכר.

צרכנים לפעמים מפרשים לא נכון את הצבע ומקשרים בינו לבין הטעם. הצבע הבהיר נתפס כלא בשל והשחור לבשל מידי או רקוב. אנשים שטועמים מופתעים מהטעם הייחודי של שני הזנים הללו ועל הפער בין המראה לטעם.

זני הרימון הישראלים כמו: "עמק", "עכו" ו"נטע" צברו תאוצה בשנים האחרונות והצליחו, בזכות התכונות הייחודיות שלהם, לתפוס נתח של 60% מהרימונים בישראל, לעומת "וונדרפול" האמריקאי העומד על 40%.

השופטת נוי הדס עם הזן הזוכה
השופטת נוי הדס עם זן הרימונים הזוכה בתחרות הרימונים של תערוכת אגרומשוב 2023

הגוון האדום המיוחד שלהם, הארומה, מרקם הגרגרים ומועד ההבשלה המוקדמת, מאפשרת לקטוף את הפרי כשהוא מגיע לשיא המתיקות כחודש לפני החגים, כל אלו הפכו אותם למסחריים ופופולריים. זנים אלו פותחו על ידי: ד"ר דורון הולנד, ד"ר תמר אזולאי-שמר, ד"ר רותם הראל בז׳ה, ד"ר רון פורת, טלי טרינין, כאמל חטיב, עירית בר-יעקב- ממכון וולקני.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן