יום שני, אפריל 29, 2024

פוסטים אחרונים

רימון "עמק" נבחר לרימון המשובח והאיכותי בתחרות הרימונים של תערוכת אגרומשוב 2023

פחות משבועיים לפני ראש השנה: צוות של ארבעה שופטים בחר וקבע במהלך תערוכת החקלאות "אגרומשוב": זהו הרימון הטעים בארץ. המנצח הגדול: "עמק" ממושב אבגידור שבבאר טוביה, שגבר על חמישה זנים אחרים. יתרונותיו: הגרגרים בו מתוקים ורכים במיוחד

פחות משבועיים לפני ראש השנה, וישנה כבר בשורה מעניינת: זן הרימון המשובח ביותר לשנת 2023 נבחר. הזוכה הגדול הוא רימון מזן "עמק" שגדל במושב אביגודר מהמועצה האזורית באר טוביה.

תחרות הרימונים המסורתית נערכה היום (רביעי) במסגרת תערוכת 'אגרומשוב', במהלכה בחנו ארבעה השופטים שישה זני רימון. הבעלים של חברת "נוי השדה" נוי הדס, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות ירון בלחסן, מנהלת שירות ההדרכה והמקצוע באגף החקלאות חגי שניר וסמנכ"ל למימון השקעות במשרד החקלאות צביקה כהן דירגו את כל הרימונים על פי מספר קריטריונים: צבר הפרי, גודל, צובע הגרעינים, טעם, רמת פציחות, מתיקות, חמיצות ועוד.

לבסוף הוכרזה זכייתו של זן "עמק" כרימון הישראלי המשובח והאיכותי ביותר. מדובר בזן ישראלי המבשיל מוקדם יותר. קליפתו אדומה וגרגרו מתוק מאוד. יש לו הרבה מיץ וגרעינים רכים והוא פיתוח של המכון הוולקני הישראלי.

התחרות היא יוזמה מיוחדת של תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל – אגרומשוב. בן כהן ממושב אביגדור, אחד המגדלים הגדולים בישראל בתחום הרימון, סיפק את זני הרימונים היפים והמשובחים. בשנה שעברה, אגב, זכה בתחרות מטעם תערוכת "אגרומשוב" זן 'עכו', שגבר על שישה זנים אחרים ומשתתף גם הפעם בתחרות.

יש לציין כי יבול הרימון בישראל יגדל השנה ויעמוד על כ-45 אלף טון רימונים. במהלך חגי תשרי אזרחי ישראל צורכים 7,000 טון רימון ולאורך השנה כ 14 אלף טון רימונים. ייתרת היבול משמשת לייצור משקאות רימונים וליצוא. ברחבי המדינה יש כ-100 חקלאים מגדלים רימונים, כאשר הזן הנפוץ ביותר בישראל הוא וונדרפול. עיקר שטחי הגידול הם בצפון, בשומרון ובדרום הארץ.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן