שבת, אפריל 20, 2024

פוסטים אחרונים

האיש שהפך את החקלאות בנגב להייטק

שחף מרודי (36) הקים לאחרונה את המכון לחקלאות מתקדמת בשער הנגב – מקום ייחודי שהוא חממה ומאיץ ליזמים וחברות בתחום החקלאות המתקדמת ועוזר להטמעת טכנולוגיות מתקדמות בקרב חקלאים. בשבוע הבא יזכה בוועידת ישראל כפרס על היותו אחד מ-40 פורצי הדרך בענף החקלאות

הנגב, למרות הסטיגמות והכותרות הלא מחמיאות בעיתונות, הוא מקום עם כמות עצומה של חקלאים, משקים, מטעים ויזמים בתחום החקלאות. היה צריך רק אחד שירים את הכפפה – וכך עשה שחף מרודי מקיבוץ רעים. מרודי היה זה שהוביל, בין השאר, את הקמת מנהלת החקלאות המתקדמת בנגב המערבי – כשהיוזמה הייתה של אשכול רשויות נגב מערבי לצד משרד הכלכלה – כאשר מרודי הוא הפרויקטור להקמת המיזם. לא סתם לאחרונה נבחר כאחד מ-40 הצעירות והצעירות פורצי הדרך בחקלאות הישראלית ויקבל את הפרס היוקרתי בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-4-5.1 במעלה החמישה שליד ירושלים.

"מנהלת החקלאות המתקדמת בנגב המערבי – AgroNegev – הינה מחולל שינוי של ממש במרחב והיא הדרך שלי ושל שותפיי למהלך לתרום לחקלאות במרחב באופן קצת שונה, בהסתכלות אסטרטגית מרחבית ובמציאת פתרונות למגוון פערים איתם מתמודדים החקלאים", הסביר מרודי. "אני רואה בפעילות המנהלת שליחות של ממש, זאת לצד היכולת לחבר לחקלאים מיזמים פורצי דרך, ליצור שיתופי פעולה בהם הפוקוס הוא על החקלאי כמקור ידע מקצועי ולא רק כשדה ניסוי וע"י כך לייצר מחד מנועים עסקיים חדשים לחקלאים ומאידך סטנדרט שיתוף פעולה איכותי יותר עבור היזמים בתהליך הפיתוח".

במהלך שנת 2022 השיקו מרודי ושותפיו את המכון לחקלאות מתקדמת בשער הנגב – פרי יצירה ושיתוף פעולה בין שלושה גורמים מרכזיים: מנהלת החקלאות המתקדמת בנגב המערבי, חממת SouthUp בשער הנגב ומכללת ספיר; ובתמיכת קרן נס, המועצה האזורית שער הנגב – בתמיכה ישירה של ראש המועצה אופיר ליבשטיין ואשכול רשויות נגב מערבי.

המכון לחקלאות מתקדמת בשער הנגב פועל בשלושה צירים: חממה ומאיץ ליזמים וחברות בתחום החקלאות המתקדמת, איתור, ליווי והטמעת טכנולוגיות מתקדמות בקרב חקלאים והכשרות וחינוך – ע"ב מעבדת אגטק יישומית במסגרת מרכז ח"י בספיר.

"אני גאה לומר שרשת השותפים שלנו הולכת וגדלה, שיתופי פעולה ייחודיים שעתידים לפתח את מרחב הנגב המערבי ולמצב אותו לא רק כאזור החקלאי הגדול והמגוון בישראל, אלא כמגנט עבור מיזמים פורצי דרך ומרכז ידע עולמי, זאת לצד חיזוק החקלאים המקומיים, השקעה בהכשרת דור ההמשך, הטמעת חדשנות טכנולוגית בקרב החקלאים ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות מבוססות חקלאות לכלל הגופים במרחב", מסכם מרודי.

הפרס למרודי – ול-39 החקלאים הצעירים המבטיחים הנוספים – יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב – תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן