שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

"האחריות על אירועי השביעי באוקטובר מוטלת על הצבא. אין ספק שכיתות הכוננות צריכות לעבור לאחריות משטרת ישראל"

את הדברים אמר ניצב משנה תומר אלדר, מפקד מג"ב דרום בפאנל מיוחד שעסק בחשיבות כיתות הכוננות במסגרת "וועידת ישראל לחקלאות" ה-14 שהתקיימה בבאר שבע.

בעשור האחרון, פורקו והוחלשו כיתות הכוננות בכל המדינה. אירועי השבעה באוקטובר הוכיחו מעל לכל ספק שיש להקים מחדש ולחזק את כיתות הכוננות היישוביות כדי שייתנו מענה ראשוני בעת חירום ובשגרה כיתות הכוננות יכולות וצריכות לתת מענה גם לתופעה של הפשיעה החקלאית.

היום (ג'), בוועידת ישראל לחקלאות, התקיים פאנל ייחודי בשם "בונים את הכוח מחדש", שעסק בסוגייה הבוערת והמרכזית מאז השביעי באוקטובר ובצורך האקוטי שבחיזוק כיתות הכוננות מול האיום הביטחוני והפלילי.

ניצב משנה תומר אלדר, מפקד מג"ב דרום, שהשתתף בפאנל אמר: "בשביעי באוקטובר קו ההגנה של מדינת ישראל נפרץ, מי שהיה שם אלו היו כיתות הכוננות ששילמו מחיר כבד של הרוגים וחטופים שעבדו יחד עם משטרת ישראל ולוחמי מג"ב. 90% מהמוקדים ומזירות הלחימה כולל המסיבה ברעים היו באחריות מלאה של הצבא. אני לא רוצה להיכנס לדיון פוליטי, עוד יהיה תחקיר של הצבא אבל זה לא משמע לשתי פנים- האחריות מוטלת על הצבא. אני מאמין וחושב שכיתות הכוננות צריכות לעבור לאחריות משטרת ישראל, צריך שיהיה מש"ק ביטחוני בכל יישוב שיהיה כפוף לכוחות המשטרה."

חבר הכנסת אלמוג כהן, התייחס לצורך בחיזוק כיתות הכוננות ביישובים ואמר: "אין תחליף לכוח אורגני, לכוח שחי במקום, מכיר את הפתחים, הכניסות והפרצופים. הכוונה שלנו היא חד וחלק להמשיך ולחזק את כיתות הכוננות בציוד המתקדם ביותר ובכל מה שנדרש. בסופו של דבר, אם בשביעי באוקטובר היו ביישובים כיתות כוננות מוכנות ומחומשות כמו שצריך, להערכתי היינו עם מחצית מההרוגים."

עוד כהן מוסיף בנוגע לסוגיית חלוקת הנשקים: "אני מודע לקולות המתנגדים לחלוקת נשקים על רקע החשש בעלייה באלימות בתוך המשפחה. אנחנו עובדים על פי חוק וקריטריונים מסודרים ולא מחלקים נשקים לכל מי שחפץ לכך. חשוב לזכור שבסופו של דבר מי שפוגש ראשון את הפשע הוא לא המשטרה ולא שייטת 13, אלא החקלאים והאזרחים שביישובים."
גדי יברקן, לשעבר סגן השר לביטחון פנים, הוסיף: "מדינת ישראל נמצאת בכוננות תמידית מאז הקמתה, ולכן כיתות הכוננות צריכות להיות מאוישות בשגרה ובטח בחירום.

אנטישמיות קיימת מאות שנים, פשוט היום יש טיקטוק וכולם נחשפים אליה. אני לא מבכים עם האמירה שבשביעי באוקטובר חווינו שואה בישראל. מה שהיה בשביעי באוקטובר היה גרוע מכך בגלל שזה קרה אצלנו במדינה ואף אחד לא היה שם.

ח"כ ד"ר מטי צרפתי הרכבי, ראשת המועצה האזורית יואב לשעבר הוסיפה וציינה כי: "קיים אובדן אמון של החקלאים במערכות וביכולת להתמודד עם האיומים והפשיעה. בשביעי באוקטובר קיבלנו במינון גבוה את הצורך בכיתות הכוננות, וזאת אחרי ששיבשו אותן במשך שנים. מדינת ישראל צריכה לעשות חשבון נפש סביב העובדה שכיתות הכוננות הופקרו, להגדיר מחדש את תפיסת הכיתות וקריטריונים ברורים."

דודי אלון – סגן ראש מועצת אשכול, סיכם את הדיון החשוב ואמר: "הקשר של אדמה וביטחון מוכח והכרחי. אסור לנו לחזור אחורה לשיקולים של 'יותר מידי נשקים'. הסיפורים מהשביעי באוקטובר ממחישים את המשמעות והחשיבות של כיתות הכוננות וחשפו את השבר העמוק בין אמון התושבים למדינה."

"ועידת ישראל לחקלאות" ה-14 נפתחה הבוקר (ג'), במעמד שר החקלאות אבי דיכטר, שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, שר העבודה יואב בן צור, ראשי ארגונים חקלאיים ובכירים נוספים בענף. במוקד הוועידה עמדה סוגיית ניהול ענף החקלאות בזמן המלחמה והמשברים שהתגברו בעקבותיה.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן