יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

חידושים בעולם הריסוס

מאת- יואל שוורץ

ריסוס הוא אחד הדרכים לניהול הקרקע ולשמירה על איכות הגידול לאורך זמן. בדקנו מה התחדש בתחום

השאיפה למיקסום היבול האיכותי מהקרקע, נמצאת בדמו של כל חקלאי. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות ריסוס שחייב להיות אחיד ומדויק. ככול שרמת האחידות והדיוק עולה, כך ניתן לחסוך בזמן ובחומרי הדברה. אז מה התחדש לאחרונה בתחום מכונות הריסוס? ב'מרססי רז' מספרים על המילה האחרונה בתחום. מרסס 'אופק' מיועד לגידולים שרועים, ומצויד במוצאי אוויר בצורת מניפה עם מוטות ריסוס מנירוסטה. מהירות האוויר ממוצעת היא של כ-60 מטר בשנייה וזווית התקיפה היא של 15 מעלות כלפי הקרקע. רוחבי הריסוס הם בין 6.5-14 מטר וניתן לקבלו עם זרועות א-סימטריות (לריסוס בתוך מבנים).

מרסס 'סער' הוא מרסס הדגל של חברת מרססי רז, ומיועד לריסוס בתוך מבנים. הוא מאופיין באיכות ריסוס גבוהה ועבירות של המרסס ובעל ראשי ריסוס לגידולים מודלים או שרועים.

מרסס 'תמרז' הוא למעשה תותח אוויר שמיועד לריסוס תמרים. הוא מציע פעולה חד או דו-כיוונית וגם מערכת איבוק חדשנית. הוא מופעל ע"י מתח של 12V, כך שמדובר בתפעול פשוט וזול.

בימים אלה חברת מרססי רז שוקדת על פיתוח מרסס נוסף – מרסס מסחרי לכותנה. מדובר במרסס שמאופיין בשיטת ריסוס של הולכת אוויר במקביל לקרקע ובזווית כלפי הצמח. אב טיפוס כבר נבדק ונוסה בשטחי קבוצת יבנה, ולדבריהם תוצאות הריסוס היו מעבר למצופה.

הסוד הוא בבחישה

חברת מרססי לסרי החלו בשיווק בוחש חדש מפיתוח עצמי שאמור לפתור את בעיית הערבול ואחידות החומר

מרסס תמרז

עבור החקלאי שמנהל שטח נרחב, בוחש איכותי הוא הכרח. הרעיון הבסיס הוא מהילת חומר גרגרי במים ובחישה שתאגד ותחבר את החלקיקים, עד קבלת למשל חומר דישון איכותי וזול משמעותית מזה שנמכר כנוזל בלבד. עד עכשיו פעלו הבוחשים בשיטה של הזרקת מים ברסס לתוך מיכל המכיל חומר דישון (לרוב גרגירי), ובחישת החומרים בין היתר גם ע"י לחץ המים, עד כדי קבלת תערובת הומוגנית. אולם, התוצאה הרצויה לא תמיד הצליחה. פעמים רבות הבוחש לא היה מצליח לערבב יחדיו את החומרים ונוצרה תערובת לא מספיק אחידה או שנותרו משקעי דישון לא מהולים שלא ניתן היה להשתמש בהם. חקלאים המשתמשים בבוחש מספרים כי הם נאלצו לחשוב על דרכים יצירתיות כדי להתגבר על התופעה הזו, כמו למשל ע"י חלוקת החומרים למנות קטנות, ובחישה של כמות מופחתת כל פעם. זה בד"כ עזר לקבלת תערובת הדישון הרצויה, אבל צורת הבחישה הזו שבשלבים, הכפילה את זמן הבחישה וכאשר היא נעשתה בשטח, גם גזלה את זמן העבודה בטרקטור שהיה עסוק בהפעלת הבוחש במקום במשהו מועיל יותר בשדה.

מרסס סער

לא עוד. לחברת 'מרססי לסרי' יש פתרון. לדברי אנשי החברה, הם פיתחו בוחש שעובד על סירקולציה של החומר. במקום מילוי מים בבוחש שכבר הוכנס לו חומר הדישון, הפעם הדישון נכנס לבוחש מלא המים ועובר תהליך של תנועה מעגלית. "שינינו הכל." הם אומרים, ומבטיחים שבעיית הבחישה הסלקטיבית נפתרה. הם גם מציינים שלא חסכו באיכות: "הגלגלות שלנו הם מייצור עצמי ובחיתוך לייזר, המשאבה והווסט מאיטליה, המנוע של הונדה. דאגנו לאיכות חומרים גבוהה ובנינו כלי מאסיבי, בבניה יותר יפה ובמגוון צבעים. ביצענו שינויים פרקטים לצד שינויים עיצוביים וקוסמטיים כדי שלחקלאי יהיה קל, נוח וגם יפה יותר." הבוחש של מרססי לסרי מגיע בנפחים המקובלים, החל מ-3,000 ליטר, וניתן לחברו גם לחשמל ובכך לשחרר את הטרקטור למטלות אחרות בשטח.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן