יום שלישי, מרץ 19, 2024

פוסטים אחרונים

בפתיחת כנס ראשי המועצות האזוריות וסגניהם, של מרכז השלטון האזורי, המתקיים במועצה האזורית רמת הנגב, שי חג׳ג׳: ״המאבק על הותמ״ל הוא מאבק על נפשה של המדינה״


״יש כמה מאבקים לפתחנו, זה לא יהיה קל. המטרה שלנו משותפת – לשפר ולייעל את השירותים הניתנים לתושבים ולדאוג לעתיד מדינת ישראל. אנחנו מציגים את ההיגיון ורותמים אלינו את מקבלי ההחלטות.״
״אני עומד כאן ומתחייב לפניכם- הנוסח הסופי של הותמ״ל לא יהיה הנוסח שהוגש״ ״המאבק נגד הותמ״ל, בלי שום הגזמה, הוא מאבק על נפשה של המדינה, על עתידה של החקלאות. אומנם הוא עבר אתמול בועדת השרים, אבל תהיה הידברות, רתמנו לצידנו את מרבית מפלגות הקואליציה וחברי כנסת נוספים, ואני עומד כאן ומתחייב לפניכם- הנוסח הסופי לא יהיה הנוסח שהוגש. נהיה בכל הדיונים בועדת הפנים.״ 
—מרכז השלטון האזורי מייצג את 54 המועצות האזוריות בישראל, על יותר מ 1,000 היישובים, שבהם – מושבים, קיבוצים, כפרים ויישובים קהילתיים. במועצות האזוריות מתגוררים כמיליון תושבים והן משתרעות על פני 85% משטחי המדינה. 
מרכז השלטון האזורי מייצג את המועצות מול השלטון המרכזי בכל התחומים המוניציפאליים: חינוך, רווחה, תיירות, תשתיות ועוד, ובשל ייחודיות המרחב הכפרי, המרכז עוסק גם בחקלאות, איכות הסביבה ובשמירה על קרקעות.

סגן שר הביטחון ח״כ אלון שוסטר הגיב גם הוא בנושא החוק לקידום הותמ״ל:
בהובלה שלי ובשת״פ עם הלובי החקלאי, חוק הותמ״ל של שרת הפנים עבר היום בוועדת שרים לחקיקה, בכפוף להידברות עם ארגוני החקלאים, משרד החקלאות, משרד הגנת הסביבה ומשרד התחבורה. הוסכם כי החוק יקודם בהידברות ושיח משותף עם הגורמים החקלאים. הותמ״ל הוא כלי קיצוני שנועד לטפל היכן שיש משבר, הותמ״ל צריך לפעול במינימום פגיעה בסביבה בשטחים הפתוחים והחקלאים.
הועדה קבלה את הצורך לשנות, במהלך הדיונים בכנסת, את נוסח החוק, כך שיבטיח את האופי החקלאי של הישובים הכפריים ואת ערכי הטבע שלנו.
אמשיך להיאבק למען החקלאות הישראלית והמרחב הפתוח של מדינת ישראל.

עוד הוסיף "יש מקום לדון בהקטנת התמיכה העקיפה בחקלאות והגדלה ראויה של התמיכות הישירות. כפי שאמרתי בעבר, הסרת החסמים בתחום היבוא החקלאי בלי תמיכה מתאימה תביא להתמוטטות החקלאות הישראלית. הרפורמה שגובשה במשרד האוצר ובמשרד החקלאות צריכה להידון בנחת ובמקצועיות, לא במסגרת סד הזמנים של חוק ההסדרים, ותוך הקצאת משאבים לתמיכה הישירה. המהלך חייב להתבצע בהידברות עם כלל הארגונים החקלאים. ראוי שמדינת ישראל תראה לנגד עיניה את האינטרס הציבורי בשמירה על החקלאות הישראלית ביחד עם הדאגה למחירים סבירים לצרכן.

יחד עם שותפיי בקואליציה אמשיך לעמוד על חוסנה של החקלאות הישראלית ועל הביטחון התזונתי של מדינת ישראל".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן