שבת, אוגוסט 24, 2024

פוסטים אחרונים

ביטחון המזון זה המנדט שלנו

סגן שר החקלאות וביטחון המזון ח"כ משה אבוטבול

על שינוי שם המשרד לביטחון המזון:

"השינוי היה נצרך ומתבקש, מכיון שהמשרד שלנו מהחשובים בממשלה, מאפיין את המהות שלנו לדאוג למדפים מלאים בסופרים, ולהביא ביטחון תזונתי לעם ישראל, גם עשרות שנים קדימה, עם תוכניות ארוכות טווח. זה המנדט שלנו לטפל בנושא זה של ביטחון המזון של המדינה".

על החקלאות והחקלאים:

"רק שלשום היינו בסיור מקיף בעוטף עזה, ראיתי וחשתי את מצב החקלאים. ישנה בעיה מצד הממשלה כעת לקחת אחריות כזו כבדה להורות ולהגיד לחקלאים, להכנס חזרה למקום שהוכרז מאז המלחמה כשטח צבאי סגור. צריך לזכור שהחיים שלנו קודמים לכל, ולכן דאגנו שהם יקבלו כנגד פיצוים שלא יקרסו חלילה כלכלית".

על העובדים הזרים בענף:

"לאחרונה הגדלנו בס"ד את מכסת העובדים הזרים בענף, לכמות אדירה של שבעים אלף עובדים, פי שניים ממה שהיה טרם המלחמה. כדי שכל חקלאי יעסיק עובדים לפי מה שיכול וצריך. יחד עם זאת השר שלנו אבי דיכטר, יחד עם המנכ"ל אורן לביא, ואנוכי. עובדים על עוד צעדים ודברים נוספים בכדי לסייע לחקלאים ולחקלאות, כמו לנסות להביא להוזלה משמעותית עד כדי ביטול, של מחירי המים לחלקאים, ברגע שנצליח לעשות מהפך במחירי המים לחקלאי. הצרכן הישראלי ירגיש הקלה ביוקר המחיה, כי המחירים של הירקות והפירות בהכרח ירדו. כי ברגע שיהיה לחקלאי גם מים בזול, וגם עובדים זרים בשפע יוקר המחיה אוטומטית ירד".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן