יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

בוקמן מעמיסים

בקרוב בישראל: סדרת 800 של אוואנט

המיני-מעמיסים של אוואנט המיובאים ע"י בוקמן, הפכו בשנים האחרונות לכלי מבוקש במשקים החקלאיים בישראל. סוד ההצלחה נובע מהעובדה שהמיני-מעמיס יכול לבצע מגוון רחב של עבודות עבור המשק החקלאי

מאת: יואל שורץ

בוקמן, יבואנית המיני-מעמיסים הפריקים של אוואנט, תחל בקרוב בשיווק סדרה 800 החדשה. בכך ישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לאירופה לקבל סדרה זו. סדרה 800 היא הסדרה הבכירה בהיצע המעמיסים של אוואנט, ועל כן יכולות דגמי הסדרה הן הגבוהות ביותר עם כושר הרמה של עד 1,900 ק"ג לגובה מרבי של 3.5 מטר. שני דגמים מרכיבים את הסדרה, 850 ו-860i שנבדלים בארבעה פרמטריים עיקריים: יחידת כוח, מהירות מרבית, משקל עצמי ועוצמת המשאבה ההידראולית. ל-850 מנוע קובוטה עם 49 כ"ס, מהירות מרבית של 26 קמ"ש, משקל עצמי של 2,480 ק"ג, ועוצמת משאבה הידראולית של 70 ליטר/דקה. לגרסת 860i מנוע של קוהולר שמפיק 57 כ"ס, מהירות מרבית של 30 קמ"ש, משקל עצמי של 2,540 ק"ג ועוצמת המשאבה ההידראולית היא 80 ליטר/דקה. שאר הנתונים זהים: האורך הכולל הוא 339.5 ס"מ, הרוחב 149 ס"מ, והגובה הוא 220 ס"מ. אלו ממדים קומפקטיים למדי שיחד עם מבנה פריק של המעמיס, מאפשרים לסדרה לפעול גם במקומות צפופים וקשים לניידות.

העובדה שדגמי הסדרה שמרו על משקל עצמי יחסית נמוך של סביבות 2.5 טון, מהווה יתרון נוסף לסדרה: אין צורך במשאית כדי לניידם, מספיק לרתום אותם לעגלה שיכולה להיגרר ע"י טנדר.

סדרה 800 נולדה כדי לענות על דרישה שהגיעה מהשטח – מצד לקוחות התשתית. תהליך העיור המואץ והעדפת כיכרות על-פני רמזורים כפתרון תחבורתי, יצרו ביקוש למיני-מעמיס שיכול לשאת משטחי אבן במשקלים של 1,500-1,700 ק"ג. אוואנט הרימו את הכפפה ויצרו את סדרת 800 שגם יכולה לענות על צורך של החקלאי שמגדל תפוחי אדמה וזקוק למיני-מעמיס להרמת משטח עבור מכונת המיון.

כמו יתר הסדרות, גם עם סדרה 800 אפשר להישאר עם אותם יחידות ריתום והתאמות לאביזרים הקיימים של החברה, לתחומי התשתיות, הבניין והפיתוח הכללי, כמו גם לענף החקלאות, ובהן משתלות, גינון, רפתות, לולים וכו'.

אוואנט נוסדה בינואר 1991 בפינלנד ונמכרת במעל 55 מדינות. השווקים הגדולים ביותר בעבר היו סקנדינביה וגרמניה, כשכעת זהו השוק האמריקאי אליו נכנסה לפני כמה שנים. הדגם הנמכר ביותר בארה"ב הוא 528 שגם מאוד מצליח כאן ומתאים למגדלים, חוות, כורתי עצים, גינון, פיתוח קרקע, בינוי וכו'. הדגם הכי נמכר בעולם הוא 423 שמתאים במיוחד לתחום הגינון. ייצור כל הדגמים מבוצע בפינלנד במפעל שעם השנים גדל והתרחב בפסי ייצור חדשים, במכונות לייזר ובזרועות רובוטיות כדי לענות על הביקוש הגובר לדגמי החברה ובמיוחד אחרי הכניסה לארה"ב. סה"כ אוואנט מייצרת מעל 5,000 כלים בשנה, כשבישראל נמכרים כ-40 כלים. לדברי, יאיר ויינגולד, מנכ"ל חברת 'בוקמן' יבואנית אוואנט, ישראל היא שוק חשוב ליצרנית בן היתר בגלל נתח השוק של אוואנט בארץ שעומד על 33%.

כל סדרות אוואנט מגיעות לישראל ובהם גם סדרה E החשמלית. כלי חשמלי אחד הגיע לישראל בינואר 2019 על-פי דרישה של לקוח שזכה במכרז של רשות העתיקות, ומשמש אותו לעבודה במערת צדקיהו שבירושלים. כמו עולם התחבורה, גם כאן העתיד נראה חשמלי עם ביקוש שהולך ומתעצם לכלים שכאלה ובמיוחד בהרמה והעמסת ציוד שלא על רצפת בטון, או בגידול קנביס בשל הגבלות זיהום ורגולציה של משרד הבריאות. כרגע המגבלה של הכלי היא המערכת ההידראולית ומשקל ההרמה ובמידה מסוימת גם מחיר הרכישה היקר במעט ביחס לסדרות המקבילות. אבל הטכנולוגיה מתקדמת והעתיד נראה מבטיח.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן