יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

גיא ממציא את הבטטה מחדש

גיא דוד (38), דור רביעי לחקלאים ממושב עדנים, לא אוהב ללכת אחרי הזרם, בדיוק כמו אביו איתי ז"ל. המשפחה, ממקימי המושב והבעלים של "משק דוד", מגדלים באהבה בטטות, תפוחי אדמה, חצילים, דלורית ועגבניות – ודוד מנסה כל פעם להמציא את הגלגל מחדש.

אחרי שהיה הראשון ששיווק את הבייבי בטטה, דוד החליט "להמציא" את הגרסה הגדולה של אחד הירקות עשירים ביותר ברכיבים תזונתיים. מעתה אמרו: "ביג בטטה" – מוצר חדש שמשווק ולוקח את הירק למקומות גדולים. תרתי משמע. אפשר למצוא בטטות במשקל של למעלה מ- 1 ק"ג ליחידה – ומתאימות לטיגון, בישול ואפיה.

לא סתם לאחרונה נבחר דוד כאחד מ-40 הצעירות והצעירות פורצי הדרך בחקלאות הישראלית ויקבל את הפרס היוקרתי בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-4-5.1 במעלה החמישה שליד ירושלים.

בשנים האחרונות הכניס דוד לשוק בטטות בשורה ארוכה של צבעים ובמהלך חג החנוכה השיק אפילו בטטה בצבע לבן! "אנחנו מגדלים בטטה סגולה- יפנית, בטטה גורמה צהובה, בטטה דבש, בטטה כתומה וכעת גם לבנה – בטטת ערמונים" מספר דוד, "הבטטה הלבנה מתוקה וטעימה. בעלת טעם מעודן יותר מבטטה כתומה רגילה והצבע מאוד מיוחד.

אני ממשיך את אבי, שגם כן לא הלך לפי הזרם וזכור בשל הבג"צ המפורסם שהגיש בשם חופש העיסוק. לבטטה הלבנה ערכים תזונתיים מוגברים", לדבריו: "האמת, שאני ממשיך את אבי, שגם כן לא הלך לפי הזרם וזכור בשל הבג"צ המפורסם שהגיש בשם חופש העיסוק. חייב לציין גם את אחי עידן ואת האמא מיכל, שמנהלת את המשק".

הפרס לדוד – ול-39 החקלאים הצעירים המבטיחים הנוספים – יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב – תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן