שבת, אפריל 20, 2024

פוסטים אחרונים

איך הפכה שדרות לאחת הערים היפות בישראל?

קרוב לעשרים שנים נתונה שדרות להפגזות ולשיגורי טילים אך עובדה זו לא מצליחה לפגוע בהתחדשות הגדולה שעוברת העיר ״גנים ירוקים״ שוחח עם מני רומנו על המהפך בתחום הגינון בעיר.

מאת: האגרונם גיל רוזנברג

למרות המצב הבטחוני הקשה הפוקד את שדרות בשנים האחרונות עוברת העיר צמיחה הגדולה . ״גנים ירוקים ״ ניהל שיחה עם מני רומנו המשמש כמנהל מחלקת גינון באגף שפ"ע בניהולו של אלעד חג׳בי על המהפך שעברה העיר שדרות ש בשנים האחרונות בתחום הגינון.
אין ספק ששדרות היא אחת הערים המרתקות בישראל.
קרוב לעשרים שנים נתונה העיר להפגזות ולשיגורי טילים שמטלטלים את השגרת אך עובדה זו לא מצליחה לפגוע בהתחדשות הגדולה שעוברת העיר. בשש השנים האחרונות, מאז קיבל ראש העיר אלון דוידי את הנהגת העיר לידיו, ביצעה שדרות זינוק גדול קדימה.
העיר פורחת ומלבלבת ,פארקים חדשים רחבי ידיים מוקמים לטובת התושבים, השכונות הוותיקות שוקמו, גינות חדשות נשתלו ונזרעו ברחבי העיר.


״כשהגעתי לתפקיד לפני תשע שנים היו כאן 28 מערכות השקיה, היום יש 150 מערכות השקיה. היום יש 150 מתקני משחקים בעיר״. אומר לנו רומנו ומוסיף
״חשוב לי שתיהיה כאן צמחיה ולא רק מדשאו, כמו שאתה רואה יש כאן צמחיה יפה ומגוונת.
אני בוחר את הצמחיה בקפידה , חשוב לי שיהיו צמחים שלא דורשים גיזום רב״.
לסיום יש לך מסר שאתה רוצה להעביר?
״הייתי מבקש שתיהיה יותר מודעות ואהבה לעצים , שתורמים כל כך לאיכות החיים החיים שלנו. מורידים את הטמפרטורה וקולטים 90% מהאבק ועוד תכונות חשובות אבל התושבים מתלוננים על השלכת, שלכת זה לא ליכלוך״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן