יום שני, ספטמבר 16, 2024

פוסטים אחרונים

בן כהן: "החקלאות היא הפתרון"

בן כהן ראש מועצת באר טוביה ,חקלאי ונציג ראשי המועצות החדשים נואם בדברי הפתיחה של וועידת ישראל לחקלאות ה15 שהתקיימה בירושלים

"אני עומד כאן היום, במעמד החשוב הזה – ועידת ישראל לחקלאות המתכנסת בפעם ה 15 העוסקת בצורך השעה –הכפלת כושר הייצור החקלאי של מדינת ישראל.

אני חקלאי בעצמי מילדות ולאורך כל חיי הבוגרים, עמדתי בעברי בראשות ענף במועצת הצמחים, שימשתי כיו"ר אגודה חקלאית ואני מכהן בחודשים האחרונים כראש מועצה של אחת המועצות החקלאיות בישראל.

ברור לי שעל מנת להגיע אל היעד ולעשות מעשה – עלינו ללבוש את הדגמ"ח , לנעול את נעלי העבודה, לאחוז בקלשון, במקוש, בטוריה, במזמרה או בכל כלי עזר העומד לרשותינו- ולהילחם בראש ובראשונה על הישרדותה של החקלאות הישראלית, ועל הישרדותו של המרחב הכפרי.

זהו מאבק על זהותינו, על האחיזה בקרקע, ומעל הכל על היכולת שלנו כמדינה קטנה מוקפת אויבים ותחת לחימה מתמשכת- לספק את צרכינו מבלי להסתמך על גורמים זרים.

הגיע העת להבין שהחקלאות היא הפתרון, היא איננה הבעיה- ואת ההבנה הזו לקבע במסמרות- באמצעות חוקים ותקנות. החקלאים הישראלים מאז ומעולם נכונו לכל משימה לאומית- בין בעיצוב הגבולות ושרטוט קוויה ותוויה של מדינת ישראל, בין שנקראו ונקראים הם להגן על המדינה בחזית הבטחונית, ובין שהם עמלים ואמונים לאורך חייהם על אספקת מזון ועל בטחון המזון של אזרחי המדינה.

החקלאות הישראלית היתה ועודנה חקלאות פורצת דרך – היודעת לעמוד אל מול קשיים ולצלוח אותם.

לא בכדי אנחנו המדינה המובילה בעולם במחזור מים ובהשבת קולחין, בעולם שסובל מהתחממות וממחסור במים ההולך ומתגבר.

עוד קודם לכן הובלנו בטכנולוגיות השקייה, בענפי הלול והרפת, בפיתוח זנים ושיטות גידול ובהפרחת המדבר וההר.

על מדינת ישראל לכלול את שטחי החקלאות שלה בתוכניות המתאר ארוכות הטווח שלה.

אל לה למדינה לשגות בקונספציות מנותקות שנוכל לייבא תמיד ובזול ושכושר הייצור החקלאי אינו נדרש לנו- אלו תפיסות שאינן מתכתבות עם המציאות בה חי עם ישראל בארצו זה למעלה ממאה שנה .

אחיי החקלאים, זכרו גם כשקשה- העמל והאחריות שלכם מניבים תוצרת שהיא הבסיס לכלכלה הלאומית באזורים נרחבים ומשמעותיים, והיא הבסיס לביטחון התזונתי של המדינה כולה .

שמירת השטחים הפתוחים היא לא רק שמירה על נוף יפה או מרחב טבעי – זו שמירה על האפשרות להמשיך ולייצר מזון איכותי וטרי כאן, על אדמתנו שלנו.חשוב שנשמור על הנכס החשוב הזה – האדמה שמזינה אותנו. זהו משאב שאינו ניתן להחלפה, וההחלטות שאנו מקבלים היום ישפיעו על עתידנו ולמעשה, על עתידה של המדינה כולה .

אני מאמין שרק כולנו יחד, בכוחות משותפים, נצליח לשמור על החקלאות הישראלית- להשיב אותה אל מרכז הבמה כמשאב לאומי חשוב ורב ערך.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן