יום ראשון, יוני 16, 2024

פוסטים אחרונים

יום הדבורה הבינלאומי

שר החקלאות ציין את יום הדבורה הבינלאומי בפגישה עם דבוראים ב'משק דבורים סימון' בכפר סירקין: "רואה ערך רב בפעילותם של הדבוראים לביטחון המזון הלאומי של מדינת ישראל"

אבי דיכטר שר החקלאות ופיתוח הכפר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, סייר ב'משק דבורים סימון' במושב כפר סירקין ופגש את דבוראי ישראל לרגל יום הדבורה הבינלאומי.

את סיורו פתח השר דיכטר בחדר הרדייה של מכוורת סימון, ביקר בחנות הדבש וקיים רב שיח מעשיר עם הדבוראים בנושא חשיבות הדבורה לביטחון המזון של אזרחי ישראל. תפקידה של הדבורה חשוב מאין כמותו שכן היא המאביקה העיקרית עבור כ- 75% מהיבולים החקלאיים כשליש מתפוקת המזון העולמית.

דבוראי משק דבורים סימון ציינו בפני השר דיכטר כי רוב הגידולים החקלאיים דורשים האבקת דבורים, כגון: שקד, אבוקדו, תפוח עץ, שזיף, ליצ'י, מלפפון, אבטיח, מלון, דלעת, תות שדה ועוד.

שר החקלאות, אבי דיכטר: "ביום הדבורים הבינלאומי, שמחתי להכיר מקרוב את נושא הדבורים, הדבש והכוורות, במשק המיתולוגי של משפחת סימון בכפר סירקין. שוב ושוב אני נחשף לערך הקריטי שיש לדבורים בתחום ביטחון המזון. תפקידם המרכזי הוא בהאבקה הרבה מעבר לייצור הדבש. ישנם גידולים רבים שללא ההאבקה של הדבורים, יניבו תוצרת מועטה ובאיכות ירודה. רואה ערך רב בפעילותם של הדבוראים לביטחון המזון הלאומי של מדינת ישראל. יכולתם להשפיע על חקלאות ישראל הינה הרבה יותר משמעותית מכפי שרוב הציבור בארץ מכיר. משקלם בהבטחת תוצרת מקומית כחול לבן, גבוה מאד. הם שותפים למימוש המדיניות של משרד החקלאות המוביל היפוך מגמה מייבוא לייצור בישראל של כל מה שניתן ומשתלם".

מימין- אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש, יניב סימון, שר החקלאות אבי דיכטר ושבתאי סימון ואורנה סימון קרדיט צילום וידאו וסטילס: טנא תקשורת

שבתאי סימון בעלי מכוורת סימון אמר לשר דיכטר: "אנו משק משפחתי ותיק, שהתחיל מ – 10 כוורות בלבד וכיום הכוורות שלנו מפוזרות לטובת האבקה ברחבי הארץ. אנו מתמחים בגידול דבורי דבש, ייצור דבש טהור טבעי מפריחת ארצנו וכמובן האבקה. עבודת הדבוראי בשמירה וטיפול בדבורים והצלחתו בייצור דבש מאתגרת, עקב גורמים סביבתיים ואנושיים, אך גם מספקת עד מאוד".
הדבוראי סימון הדגיש: "אני מאמין בחשיבותה של תמיכה בתוצרת כחול לבן, קידום עסקים ישראלים חקלאיים שנבנו בעמל רב והכרה בתוצרת האיכותית שנותנת ארצנו. ביקור השר דיכטר כאן מוכיחה עד כמה נושא זה הוא בנפשו".

מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך: "אני מודה לשר החקלאות שהתפנה לשעה קלה מענייני היום הביטחוניים, להגיע להזדהות עם ענף הדבורים וההאבקה. בצל המלחמה, ברור לכולם כי חייבת להתקיים תמיכה בחקלאות. לאורך המלחמה, דבוראי העוטף וקו העימות, אינם יכולים להגיע לכוורות הממוקמות בשטח צבאי סגור, ולמרות זאת השלימו את הצבתן של כ- 70 אלף כוורות להאבקת (הפריית) עצי הפרי והגידולים העונתיים. יום הדבורה הבינלאומי מהווה הזדמנות להגברת המודעות לחשיבותה הקריטית של דבורת הדבש לאנושות, בהיותה אחראית להאבקת

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן