שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

״הרפורמה בענף הלול פגעה קשות במגדלים המבוגרים״

שר החקלאות אבי דיכטר נפגש עם חקלאים ולולנים מצפון הארץ בהשתתפות סמנכ״ל בכיר מחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות אורי צוק בר, מנהל מחוז גליל-גולן במשרד החקלאות פארוק דבור וגורמי מקצוע נוספים.

החקלאים הזכירו את הרפורמה בענף הלולים שלטענתם, נכפתה עליהם ופגעה קשות במגדלים המבוגרים שבהם, שכן הלולים שימשו מקור פרנסתם העיקרי. החקלאים העלו את חששם בפני השר דיכטר, כי במידה והלולים יהפכו לנחלתם של המגדלים הגדולים והחזקים במשק, התוצאה תהיה נטישת צעירים את היישובים לאורך יישובי קו העימות בצפון.

השר הדגיש בפניהם, כי האסטרטגיה שלו היא למצוא את האופק העסקי לצד לקיחה בחשבון של המצב הביטחוני באיזור, במיוחד לאור מה שקרה בעזה ב-07.10. כך נוכל להבטיח את חזרת הצעירים לעבודה בחקלאות בצפון ואת בני משפחותיהם.

בהמשך הפגישה סיפרו החקלאים לשר דיכטר על הקשיים בשגרת עבודתם היומית, לצד המצב הביטחוני ביישובים בהם חלקם עדיין מתגוררים או שפונו מביתם לאור המלחמה. החקלאים ביקשו כי משרד החקלאות יסייעו להם מול מס רכוש בסוגיית הפיצויים.

השר דיכטר הנחה את צוותו לסייע לחקלאים בהגשת התביעות בהתאם למתווה הנורמטיבי שסוכם, וכן לבחון מול מס רכוש כיצד ניתן לזרז ולהקל על תהליך אישור התשלומים.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן