שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

שר החקלאות דורש החרגת החקלאות מהקיצוץ הרוחבי בתקציב

אבי דיכטר שר החקלאות ופיתוח הכפר פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ שבו דרש את החרגת החקלאות מהקיצוץ הרוחבי בתקציב 2024.

דיכטר הדגיש כי החקלאות הינה מרכיב מרכזי בביטחון המזון בישראל ובמימוש מדיניות "התלם האחרון" כמרכיב מרכזי בביטחון המדינה.

שר החקלאות דיכטר ציין שהבוקר במהלך פגישה עם אנשי אגף תקציבים במשרד האוצר, הובהר לו כי משרד הביטחון ומשרד לביטחון לאומי בלבד יוחרגו מהקיצוץ הרוחבי.

השר ביקש להחריג את החקלאות מהקיצוץ הרוחבי ולשמר את ההסכם התקציבי הקיים לשנת 2024, בשל החשיבות הברורה והמוכחת של החקלאות והחקלאים לביטחון המדינה, כולל במלחמת עזה וההתשה בצפון ("חרבות ברזל"). זאת לצד ההיבטים האסטרטגים שבשמירה על קרקעות המדינה ובדגש על הנגב המערבי, גבול הצפון, בקעת הירדן, רמת הגולן ולאורך קו התפר עם איו"ש ובאיו"ש.

דיכטר ציין שהפגיעה בחקלאים במהלך "חרבות ברזל" בלמה את צמיחת החקלאות ״חקלאים נרצחו, נחטפו, נפצעו, התפנו עם משפחותיהם ורבים מהם מתקשים עדיין לחזור לעיסוקם בחקלאות״ ציין השר.

לצד דרישתו להחרגת המשרד, תחייב דיכטר: ״"נכנס מתחת לאלונקה" – נקצץ, נתייעל ונתכנס במסגרת המשרד הן בפעילות והן בתקנים, ובלבד שאלה לא יפגעו באופן ישיר בחקלאים ובכך נבטיח את ביטחון המזון של תושבי ישראל״.

אמירת אנשי האוצר בדיון לפיה במהלך שנת 2024 יביאו תכנית שיקום וצמיחה של הכלכלה ובתוך כך החקלאות בשנת 2025, אינה מעשית לגבי החקלאות. עונות החקלאות "לא יכולות להמתין" לעבודת המטה באגף התקציבים , כדי שזו תגיע למסקנה כי לחקלאות יש חלק בצמיחה ובביטחון. אנחנו מבקשים לצאת עם התכנית לאלתר ולפיכך בקשתנו להחרגה מהקיצוץ

עוד הוסיף שר החקלאות: ״קיצוץ רוחבי עלול לרסק את החקלאות באופן שיהיה קשה להמריא ולהצמיח אותה מחדש, בוודאי לא בפרק זמן קצר. תחליף היבוא שהממשלה הקודמת כל כך עמלה על חיזוקו, על חשבון היצור המקומי, רק יבטיח ריסוק זה של החקלאות הישראלית.רק אם נשמר את ההסכם התקציבי הקיים ונחריג כמוצע כאן את המשרד מהקיצוץ, נצליח לשקם ולהצמיח מחדש את החקלאות בישראל כולל עד ה ֶּת ֶּלם האחרון. חשוב לזכור, לביטחון החקלאות בישראל אין סיוע אמריקאי״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן