יום שני, אפריל 29, 2024

פוסטים אחרונים

החיטה צומחת שוב

למרות הלחימה בגבול הצפון – נזרעים בימים אלה, בעמק החולה 35 אלף דונם חיטה חורפית, 4,000 דונם גזר וכ-3,000 דונם תפוחי אדמה.

על אף ימי המלחמה בגבול הצפון, חברת ג"ג ("גליל גולן") של "החברה לפיתוח הגליל" זורעת בימים אלה, את גידולי החורף, בהם כ-35 אלף דונם של חיטה בעמק החולה.
בג"ג אומרים שלמרות שיישובי קו העימות מפונים מבתיהם, החקלאים נשארו בגליל ונמצאים בעיצומה של עונת הזריעה של גידולי גד"ש החורף. "אנו נמשיך לזרוע, לאסוף, לקטוף ולשמור על ענף החקלאות, לטובת המשך חיזוק ביטחון המזון בישראל והגנה על שטחי הלאום במדינה. בימים אלה, אנו מסיימים גם את זריעת הגזר בגליל העליון הנפרשת על פני כ-4,000 דונם, וזריעה של כ-3,000 דונם תפוחי אדמה", מדגישים החקלאים בגליל.
ב"חברה לפיתוח הגליל" מציינים שהקרקע בעמק החולה פורייה, האדמה מתאימה לגידולי חורף, ונזרעת חיטה מזנים שונים, המתאימים לתחמיץ, שחת וגרעינים, ביניהם גדיש, איתם, יוגב, גליל, רגב ונגב, כאשר בדרך כלל זורעים כ-13 ק"ג זרעים לדונם.

ימי המלחמה לא עוצרים את החקלאים. העבודה בשטח | וידיאו: פייסל הייב, ג"ג, "החברה לפיתוח הגליל"

גידול החיטה תלוי במגוון גורמים: מועד הזריעה, השקיה, דישון, טיפולי עשבייה, תנאי מזג אוויר וגורמים נוספים המשפיעים על היבול ואיכות הגרעין.

החיטה גדלה בעמק החולה בתנאים המיטביים ועשירה בחלבון. היא המיועדת לתחמיץ, ושחת גדלה במשך כחמישה חודשים, בעוד החיטה לגרעינים גדלה במשך כשבעה חודשים, וכל יחידה של דונם מפיקה כ-600 ק"ג גרעינים בממוצע, כאשר כמות היבול תהיה תלויה בתנאי מזג האוויר.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן