יום שלישי, מרץ 19, 2024

פוסטים אחרונים

בצלאל סמוטריץ': "רשות מקרקעי ישראל, רשות המים, מנהל התכנון וכל נושא העובדים הזרים, שכולם חשובים מאוד לחקלאות המקומית, מפוזרים כיום בין שלל משרדים ממשלתיים – וכך נופלים בין הכיסאות. צריך לאחד אותם תחת קורת גג אחת"

מזכירי תנועות החקלאות וההתיישבות נפגשו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ', העומד בראש מפלגת "הציונות הדתית". בפגישה נדונו סוגיות בוערות הנמצאות לפתחם של החקלאים בענפים השונים, בהם קידומו של חוק החקלאות, התגברות והתפשטות הפשיעה החקלאית, סוגיית בטחון המזון ושמירה על יכולת המדינה לכלכל את אזרחיה ועוד.

בפגישה ציין ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי "רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), רשות המים, מנהל התכנון והעובדים הזרים, שכולם חשובים מאוד לחקלאות המקומית, מפוזרים כיום בין שלל משרדים ממשלתיים – וכך למעשה נופלים בין הכיסאות. צריך לאחד אותם תחת קורת גג אחת. במקביל, חשוב שאנשים שהחקלאות והמרחב הכפרי בדמם ידאגו לקדם את החקלאות בישראל, וכך ניתן יהיה לפתור חלק מהבעיות שמקשות כיום על פיתוח החקלאות המקומית".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, התייחס בדבריו לחוק החקלאות, ולצורך לאחד את הכנסת הבאה סביב התמיכה בחקלאות: "הדבר המרכזי שצריך לפעול לגביו בכנסת הבאה, הוא חוק החקלאות. חייבים לעגן את זכויות החקלאים בישראל. מדובר במגזר שמצד אחד הוא אחד היצרניים במשק, ומצד שני – הוא עומד כמעט נטול זכויות אל מול הרגולטור. ראינו איך במשבר הקורונה החקלאות הישראלית שמרה על הביטחון התזונתי של תושבי ישראל – חייבים לשמר את זה גם לעתיד".

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האיזוריות, התייחס לפשיעה החקלאית שמגיעה בימים אלה לשיאים חדשים – ופוגעת קשות בחקלאים. "בסוף השבוע האחרון שוב אירע מקרה חמור של פשיעה חקלאית, כאשר משק נפרץ והכבשים שהיו בו נגנבו", אומר חג'ג'. "מדובר במכת מדינה ובתופעה שגורמת נזקים של מיליוני שקלים. החקלאים בישראל מתמודדים מדי יום עם אירועי פשיעה – פרוטקשן, גניבות, הצתות, התנכלויות – והמשטרה לא מצליחה למנוע את זה. או שהמשטרה תקים יחידה שתעסוק רק בכך, או שתעביר את הטיפול לגופי אכיפה אחרים שכן יידעו לתת מענה למצב".

בפגישה השתתפו אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל; יעקב בכר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים; שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האיזוריות; דודו קוכמן, מזכ"ל תנועת האיחוד החקלאי; אמיתי פורת, מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי; ועוד.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן,

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן