שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

החקלאים שהעסיקו פלסטינים יקרסו

נשיא "ועידת ישראל לחקלאות" יענקל'ה מוסקוביץ' קורא לשלושת השרים שהשתתפו בוועידה ה-14, שר החקלאות אבי דיכטר, שר העבודה יואב בן צור והשר לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, לאפשר גם לחקלאים שאין להם ויזות להעסקת עובדים זרים, לקלוט עובדים מחו"ל, במקום הפלסטינים שהעסיקו עד פרוץ המלחמה.

סכנה לקריסתם של משקים חקלאיים רבים שבעליהם העסיקו עד פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" עובדים פלסטיניים, ולא היו ברשותם היתר עבודה לעובדים זרים (ויזות). נשיא "ועידת ישראל לחקלאות", מנהל המו"פ ויו"ר ועדה חקלאית רמת הנגב יענקל'ה מוסקוביץ', מתריע בפני שלושת השרים שהשתתפו בוועידה האחרונה בבאר שבע, שאם לא יתאפשר לבעלי אותם משקים להעסיק עובדים זרים, הם כאמור יקרסו.

במכתב שהעביר לשר החקלאות אבי דיכטר, שר העבודה יואב בן צור והשר לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, הזכיר מוסקוביץ' לשרים את השתתפותם באירוע בבאר שב, שעסק בדרכים לחיזוק ענף החקלאות, שנפגע בצורה הקשה ביותר במהלך המלחמה. "כידוע, אחת הפגיעות המשמעותיות ביותר הייתה עזיבתם של עובדים זרים את הארץ ואיסור כניסתם של עובדים פלסטינים, מסיבות מובנות. חשוב לציין, שממשלת ישראל בשורת החלטות נתנה מענה (גם אם לא מלא) לחקלאים שנסמכו על עובדים זרים על פי היתרי עבודה (ויזות) ובהתאם למכסה הקיימת. יחד עם זאת, ענפים רבים שנסמכו על ידיים עובדות פלסטיניות, נותרו ללא כל מענה לאחר איסור כניסתם של פועלים לישראל. אנו בתחילתה של עונת הקטיף, וככל שלא יהיו ידיים עובדות אני צופה לצערי, את קריסתם של משקים רבים".

נשיא הוועידה הזכיר שבתחילת נובמבר האחרון, "קיבלה הממשלה החלטתה המאפשרת גיוס עובדים באמצעות לשכות פרטיות ושלא באמצעות ההסכם הבילטראלי ובהתאם לוויזות פנויות. במסגרת החלטה זו, כבר הובאו מאות עובדים ממדינות אפריקה, אך כאמור, אין בכך פיתרון לחקלאים הנסמכים על פלסטינים. בהמשך למחויבות אותה הפגנתם ב'וועידת ישראל לחקלאות' ולחקלאי ישראל, אני קורא לכם שלא להסתפק באיסור כניסתם של עובדים מהשטחים אלא לתת מענה לחקלאים הנמצאים במשבר שלא היה כמותו. יש לאפשר, לנוכח מצב החירום, גם לחקלאים נעדרי ויזות להעסקת עובדים זרים להעסיק עובדים זרים שמגיעים ארצה במסגרת החלטות הממשלה השונות. כנשיא הוועידה, אני מתכבד לפנות אליכם וקורא לכם להפוך מלים למעשים. זוהי שעת חירום – זוהי השעה שלכם".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן