יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

"אני עוזב את המשרד, אבל לא את החקלאות"

סמנכ"ל בכיר מימון והשקעות במשרד החקלאות צביקה כהן, המסיים בימים אלה שלושה עשורים מוצלחים במשרד, יקבל ב"וועידת ישראל לחקלאות" ה-14 שתתקיים ב"זאפה" באר שבע ב-12.12, אות הוקרה על תרומה ייחודית לחקלאות.

אות הוקרה על תרומה ייחודית לחקלאות יוענק ב"וועידת ישראל לחקלאות" ה-14 לסמנכ"ל בכיר מימון והשקעות היוצא במשרד החקלאות ופיתוח הכפר צביקה כהן, שסיים באופן רשמי את תפקידו ביום חמישי שעבר, לאחר 30 שנים פוריות ורבות הישגים במשרד.

כהן, בעל תארים ראשון ושני בכלכלה חקלאית ומינהל (בהצטיינות) מטעם הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית ותואר שני נוסף במשפטים לכלכלנים מטעם אוניברסיטת בר אילן משמש מ-2013 כיו"ר מועצת הגפן. בטרם נכנס לתפקידו האחרון במשרד, שימש כמרכז תחום הייצוא החקלאי וכמנהל תחום ייבוא ורישוי הייצוא באגף לסחר חוץ, יועץ מקצועי כלכלי למנכ"ל משרד החקלאות ומ"מ סגן מנהל הרשות לתכנון כלכלי. במהלך 2015 כיהן כהן כמנכ"ל המשרד בפועל והיה אחראי על 1,700 עובדים.

הסמנכ"ל הבכיר היוצא מספר ל"משוב ניוז": "היו לי שלושה תפקידים מרכזיים בתפקיד הרשמי שלי: "טיפול בהשקעות הון וסיוע לחקלאים ברכישה החל ממטעים וחממות וכלה בסוגי מיכון כאלה ואחרים (היינו מוציאים יותר מ-25 נהלים שונים ומשונים בשנה, וגם נושא התמיכה הישירה שכרגע נמצא בהולד ותקף רק לגבי הדגים היה תחת חסותי), הביטוח החקלאי ומלאי החירום של החיטה למאכל ולמספוא וניהול הלינקג' שהוא מאוד חשוב לחקלאות. אולם, בפועל הוספתי לעצמי עוד המון תפקידים על הדרך, החל מהתעסקות עם הוועד בכל מיני מו"מים, הרפורמות החקלאיות וההסכמים החקלאיים מול משרד האוצר ומ-2009 בכל המבצעים האחרונים בעזה ניהול כל המגעים מול מס רכוש לגבי הפיצויים לחקלאים, נושא שהוא כמובן מאוד אקוטי היום; אני עוזב אותו באמצע, ולא סיימתי את העבודה. בנוסף, ניהלתי את כל נושא השמיטה ב-30 שנה האחרונות, שזה גם אירוע מאוד גדול. הייתי גם שנתיים אחראי על עובדים זרים".

וכהן מוסיף: "עסקתי רבות בניהול מו"מים, בעיקר עם משרד האוצר, ומ-2010 הייתי שחקן חשוב בכל הרפורמות האחרונות בחקלאות. חיברתי גם דוח מפורסם בנושא ההטלה, והיה לי חלק בכל ההסכמים האחרונים בנושא הרפורמה החקלאית בתחום. ניהלתי גם ועדה בינ-משרדית גדולה שפתרה את בעיית המפחמות ביהודה ושומרון שגרמו נזק סביבתי נורא לתושבים על קו התפר. עמדתי בראשות ועדות שהמנכ"לים רצו שיובילו לשינויים דרסטיים.

הייתי מאוד מעורב גם בכל הנושא של השירותים להגנת הצומח. באמת, לא היה כמעט דבר במשרד שלא נגעתי בו, מלבד תעריפי המים בהם הייתי פחות מעורב. אנשים קוראים לי 'האימפריאליסט'; כל נושא שאף אחד לא נגע בו, לקחתי אותו אליי. עשינו חשבון שב-2022 שלא הייתה שנה משהו, עברו דרך החתימות שלי ובאישורי קרוב ל-600 מיליון שקל: השקעות הון כ-250 מיליון, ביטוח קרוב ל-300 וחיטה קרוב ל-80".

על קבלת אות ההוקרה על תרומה ייחודית לחקלאות ב"וועידת ישראל לחקלאות" ה-14, הוא אומר: "אני בהחלט שמח לקבל את האות הזה. זו הוקרה על מה שעשיתי 30 שנה ועל מה שאולי אעשה עוד בעתיד. אני מבחינתי, לא עוזב את החקלאות. אני עוזב את המשרד, אבל לא את החקלאות".

"ועידת ישראל לחקלאות" תיערך ב-12 בדצמבר 2023, ב"זאפה" באר שבע, מרחב מוגן רחב ידיים המאושר על ידי פיקוד העורף ומשטרת ישראל. מאז היווסדה, "ועידת ישראל לחקלאות" היא ייחודית בחיבור המיוחד שלה לשטח. הוועידה מביאה משוב אמיתי מהחקלאים והמגזר החקלאי על כלל היבטיו, היישר לדיונים. כמיטב המסורת, גם במהלך "ועידת ישראל לחקלאות" ה-14 ישולבו שאלות מהקהל אל מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות שישתתפו בדיונים, זאת במטרה ליצור שיח פורה ומועיל.

האירוע יתפרש על פני יממה שלמה – ויידונו בו נושאים חשובים וחיוניים לתפקודה ושגשוגה של החקלאות הישראלית בימי שגרה ומלחמה. בין האורחים המכובדים שייטלו חלק באירוע: יענקל'ה מוסקוביץ – נשיא "ועידת ישראל לחקלאות", אורי דורמן – מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, שר החקלאות אבי דיכטר, שר העבודה יואב בן צור ויצחק וסרלאוף – שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי. במהלך הוועידה, ייערכו מושבים ושולחנות עגולים – אודות חיזוקה של החקלאות המקומית, הרפורמה בחקלאות – לפתיחת הייבוא החקלאי, סימון תוצרת חקלאית, שיקום החקלאות בנגב המערבי, ביטחון מזון למדינת ישראל בשעת חירום, בטיחות עובדים בחקלאות, עובדים זרים ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן