יום ראשון, אפריל 28, 2024

פוסטים אחרונים

יענקל'ה מוסקוביץ' נבחר לנשיא "ועידת ישראל לחקלאות"

יו"ר הוועדה החקלאית ברמת הנגב יוביל את הוועידה החקלאית המובילה במדינה.

הנהלת "ועידת ישראל לחקלאות" ה-14 החליטה לבחור ביענקל'ה מוסקוביץ' ממושב קדש ברנע, המוביל כבר עשרות שנים את החקלאות ברמת הנגב כיו"ר הוועדה החקלאית, כמנהל מו"פ רמת הנגב וכשותף בולט במסגרת פעילות הארגונים השונים לקידום החקלאות בישראל, לנשיא הוועידה.

מוסקוביץ', נשוי לעדינה, אב לשלושה וסבא גאה המגדל דור שלישי במושב, פועל שנים רבות לייצור מקורות מים במדבר, פיתוח חקלאות מדברית מתקדמת, ביצוע מחקרים יישומיים והטמעתם בקרב חקלאי ישראל, וכמובן להתיישבות, כביטוי ממשי לחזונו של בן גוריון, מהאבות המייסדים של ההתיישבות בנגב.

לאחר הסכם השלום עם מצרים, הוא ייסד את ההתיישבות בפתחת ניצנה והקים עם חבריו את קדש ברנע. כנגד כל הסיכויים, החליטו מוסקוביץ' וחבריו לחזק ולבסס את ההתיישבות המהווה כיום, מופת להתיישבות חקלאית מפוארת שלצידה מתקיימת פעילות ייחודית בקהילה החינוכית ניצנה ע"ש לובה אליאב.

כבר בשנות ה-20 לחייו, כיהן הנשיא החדש של "ועידת ישראל לחקלאות" כמזכיר ארגון מגדלי הירקות עד שהתבקש על ידי ראש המועצה האזורית רמת הנגב הקודם, שמוליק ריפמן ז"ל, להוביל את החקלאות המקומית במועצה. מאז ועד היום, הוא מנהל את מו"פ רמת הנגב לצד תפקידו כיו"ר הוועדה החקלאית במועצה האזורית ותאגיד המים. מו"פ רמת הנגב בהובלתו של מוסקוביץ', הפך להיות חוד החנית של החקלאות המדברית המתקדמת ומפיץ ברחבי העולם ידע חקלאי יישומי וכלים לחקלאות איכותית ועתירת יבול בתנאי קיצון. פיתוחיו של המו"פ מסייעים בין השאר, לביטחון התזונתי של ישראל.

לאחר בחירתו, אמר מוסקוביץ' ל"משוב ניוז": "חקלאות ישראל חשובה לי מאוד. 'ועידת ישראל לחקלאות' תורמת לקידום החקלאות ולחיזוקה זו השנה ה-14. אני שמח להיות נשיא הוועידה ולתרום להצלחתה ולהצלחת החקלאות בישראל".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן