שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

דימונה וחוף הכרמל נבחרו לרשויות הירוקות בישראל לשנת 2023!

ועדה מיוחדת שבדקה בחודשיים האחרונים את הערים והמועצות קבעה: דימונה היא העיר הירוקה בארץ. חוף הכרמל המועצה הירוקה בישראל.

יו"ר הוועדה לבחירת הרשות הירוקה, פרופ' אבנר עדין: "התחרות מהווה כלי עזר כלכלי-סביבתי חשוב לכל רשות מקומית"

דימונה היא המנצחת הגדולה של תחרות "גרינטן" לבחירת הרשויות הירוקות במדינת ישראל לשנת 2023. דימונה נבחרה לעיר הירוקה ביותר בישראל, בתחרות שנערכה זו השנה ה-16 במסגרת ועדת קלינטק.

דימונה העיר הירוקה בישראל

התחרות בין הרשויות המקומיות, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים הייתה בהיבטים של עידוד בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, גינון וניקיון, אנרגיה ירוקה, מחזור והתייעלות אנרגטית. ועדה מיוחדת בחנה בחודשים האחרונים את הרשויות השונות שנרשמו לתחרות בכלל ההיבטים לרבות דוחות חשמל, צריכת מים, שימוש באנרגיה סולארית וכו' לצד מסמכים של המשרד לאיכות הסביבה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בראש ועדת השיפוט עמד פרופ' אבנר עדין, מהמרכז למדעי הסביבה, הפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה, האוניברסיטה העברית. יתר חברי הוועדה הם גיורא פרויד, דני מורגנשטרן, משה כהן ויאיר פרג'ון.

במהלך הטקס חולקו פרסים נוספים: חוף הכרמל זכתה כמועצה האזורית הירוקה. עיריית קריית גת קיבלה פרס על התייעלות אנרגטית ושימוש באנרגיה מתחדשת, ראשל"צ על מיחזור וטיפול בפסולת, נוף הגליל על גינון והצללה, מועצה אזורית באר טוביה על טיפול במים ושפכים, מועצה אזורית עמק חפר על שימוש בתחבורה ירוקה, רחובות על בנייה ירוקה ואשדוד על חינוך סביבתי.

יו"ר הוועדה לבחירת הרשות הירוקה, פרופ' אבנר עדין, אמר: "תחרות 'גרינטן' מהווה כלי עזר כלכלי-סביבתי חשוב לרשות המקומית, שיביא אותה לבנייה חכמה ומטופחת, אספקת אוויר נקי, מים איכותיים, אנרגיה נקייה וחסכונית, הגנה משיטפונות, תחבורה מתקדמת ומיחזור משאבים, ובכלל – השגת איכות חיים טובה ומקיימת לאזרחיה".

מנכ"ל משוב גרופ, חיים אלוש, ציין: "העולם כולו מתמודד עם משבר האקלים וההתחממות הגלובלית, אנו רואים חשיבות רבה בעידוד הרשויות, המפעלים והחברות הגדולות לפעול לעצירת טירוף התחממות כדור הארץ למען איכות הסביבה. אני מברך את חולון וראשון לציון על ההישג הגדול".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן