שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

מנכ"ל מועצת החלב: "מדינת ישראל אומרת תודה על כל הסכם – ולא מקיימת אותו"

איציק שניידר תקף את האוצר והמדינה בראיון לאולפן החי של תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל "אגרומשוב", שנפתחה היום במתחם אקספו בתל אביב: "חלב מפוקח? המדינה מתנערת מאחריות. פתרון היבוא הוא גימיק, כותרת בעיתון, לא יותר מזה"

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, תוקף את ממשלת ישראל. בראיון שהעניק לאולפן החי של תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל "אגרומשוב", שנפתחה היום במתחם אקספו בתל אביב, טוען שניידר כי ההסכמים בין מועצת החלב לאוצר ממשיכים לא להתקיים על-ידי המדינה.

"כל שנה חתמתי על הסכם והיד עוד נטויה", אמר שניידר. "מדינת ישראל אומרת תודה על ההסכם ולא מקיימת אותו. לצערי, אני במשחק הזה. אני יודע שהמדינה חזקה, ששר האוצר חזק ובסופו של דבר אני חותם על ההסכמים. להגיד לך שאני בטוח שהמדינה תמלא אותו? לא בטוח".

יש לציין כי בחודשים האחרונים המשבר הגדול בענף החלב עולה מדרגה: זאת לאור "אבסורד החלב", כפי שמכנים הרפתנים החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להתיר לראשונה בתולדות ישראל יבוא חלב כפתרון למחסור בחלב מפוקח בקרטונים.

שניידר נשאל לגבי משבר החלב המפוקח וענה: "בכל קשור לחלב מפוקח – זה אחריות של המדינה. המדינה מתחמקת מאחריות הזו. פתרון היבוא מחו"ל זה גימיק, כותרת בעיתון. לא יותר מזה".

שניידר אף חושש כי עוד מוצרים, מלבד החלב והחמאה, יורדו בקרוב מהמדפים ברשתות השיווק: "בסופו של יום, אם המחלבות לא יקבלו את מה שמגיע להם בהתאם לחוק – אז יסתלקו עוד מוצרים מהמדפים".

איציק שניידר באולפן החי של תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל "אגרומשוב"

מלבד שניידר, הגיעו ליומה הראשון של התערוכה אלפי מבקרים, משווקים, בכירים במשק הישראלי, חברי כנסת ושרים. כמו כן, הוענק פרס ראש רשות תומך בחקלאות לערן דורון, ראש המועצה האזורית רמת הנגב. איתן ברושי, לשעבר מזכיר התנועה הקיבוצית וכיום יו"ר מים לישראל, זכה בפרס מפעל חיים ורדיו קול רגע בהובלת חיים הכט קיבל פרס מיוחד על מתן במה ראויה וביטוי לקידום החקלאות. בנוסף, וענקו פרסי הטופ-10 לעשרת החברות שרשמו חידושים יוצאים דופן השנה.

מחר (רביעי) – ביומה השני של התערוכה – יתקיימו התחרויות המסורתיות לבחירת העגבנייה הטעימה, הרימון המובחר והתפוח הטוב ביותר בישראל. כמו כן, יינתן פרס מפעל חיים לדובי מילר, ופרסים נוספים לעיתונאית הסביבה המובילה מיכל וסרמן, לאלי שריר וארגון מגדלי הדגים. אחד השיאים יהיו הכרזת העיר הירוקה ביותר בישראל בתחרות "גרינטן" המסורתית.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן