שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

סטארט-אפ חדש יוצג לראשונה בתערוכת החקלאות: מד גשם סולארי עם דיוק מקסימלי

יגאל זלוצ'ין פיתח מד גשם חדיש, שאינו מצריך טיפול יום-יומי ומצליח למדוד את המשקעים בדיוק המירבי. יחד עם חברת I HEAD הוא יציג ב"אגרומשוב" – תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל – את המוצר החדש: "אני מכיר ויודע בדיוק מה החקלאי צריך ומבקש"
יגאל זלוצ'ין חוקר, מפתח וממציא פתרונות לחקלאות הישראלית כבר יותר מ-30 שנה. בתערוכת "אגרומשוב" – תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל בין ה-5-6.9 במתחם אקספו בתל אביב – יציג זלוצ'ין את הסטארט-אפ החדש של חברת I HEAD בבעלותו: מד גשם סולארי עם דיוק מקסימלי.

מדובר במכשיר ללא שום חיבור לחשמל או התעסקויות מיותרות, שמאפשר לחקלאי מדידה קלה ונוחה. בנוסף, בניגוד למדי הגשם הקיימים בשוק המצריכים טיפול יום-ומי מצד החקלאי, את מד הגשם של I HEAD אפשר לשים במקום הרצוי ללא צורך ל"בחינה מחדש" או תפעול נוסף.
מד גשם הוא אחד הכלים החשובים לחקלאי. מדובר, למי שלא יודע, במכשיר מדידה שבאמצעותו מודדים את כמות המשקעים שיורדים במקום מסוים ובזמן מסוים. המכשיר יכול להיות אוטומטי או ידני, כלומר שאדם יצטרך לבוא ולבדוק את גובה המים במד הגשם. מד הגשם הוא כלי פשוט, המודד במילימטרים את כמות המשקעים ומאפשר מדידה אחידה.
מדידת כמות המשקעים חיונית לצרכים שונים, החל בחקלאות וכלה באגירת מים במאגרים שונים. מידע על כמות המשקעים הממוצעת באזור מסוים יכולה גם ללמד אודות המצב בו נמצאת מערכת אקולוגית באותו מקום, ומהווה גורם חשוב במחקר.

במהלך פיתוח הסטארט-אפ, זלוצ'ין – שעבד לאורך שנים עם החקלאים הישראלים ושמע את מצוקתם – התמקד במדידה אמינה ומדויקת של הממטרים וכמובן הצורך שלהם להתעסק כמה שפחות, אם בכלל, במכשיר.

זלוצ'ין עבד בין השנים 1992-1996 בפקולטה ההנדסה החקלאית בטכניון בחיפה. בהמשך עבד בחברה לבקרת לחות בחממות וחדרי קירות ובחברות סטארט-אפ שונות בתור חוקר.
זלוצ'ין, תושב טירת הכרמל, מספר: "אני חייב לציין שאני מכיר ויודע בדיוק מה החקלאי צריך ומבקש. מד המים החדש, שיוצג לראשונה בתערוכת אגרומשוב, יחסוך כסף וזמן לחקלאי. הוא יידע בדיוק את כמויות המים שירדו ובנוסף המכשיר יוכל להגיד לו כמה מים הוא עוד צריך להוסיף, אם בכלל. פיתחנו גם חיישן לרטיבות עלים שעוזר לחסוך בריסוס ובכסף. הוא יודע להגיד כמה זמן העלה נרטב ובאיזה טמפרטורה כדי למנוע מזיקים".

המערכת החדשנית, קרדיט צילום IHEAD
המערכת החדשנית, קרדיט צילום IHEAD

תערוכת החקלאות אגרומשוב 2023 תתקיים באקספו בתל אביב ב-5-6.9.2022. במסגרת התערוכה, יוצגו מגוון טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לעולם החקלאות ולחקלאי ויתקיימו כנסים מקצועיים. תערוכת אגרומשוב תתקיים זו השנה ה-32, מדובר בתערוכה המרכזית בישראל לחקלאות, עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. התערוכה שמתקיימת בחללים ממוזגים כאשר מציגים ויזמים גם מעבר לים ישתתפו באירוע.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן