שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

ועדת הכלכלה אישרה סימון ארץ יצור על תוצרת חקלאית ברשתות השיווק

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום להחיל דין רציפות על ההצעה לתקן את חוק הגנת צרכן, שנועדה לחייב סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה.

ח"כ רם בן ברק הציג את הבקשה, ואמר כי הצעת החוק קודמה בכנסת הקודמת בהסכמת הקואליציה והאופוזיציה. "כמו שאנחנו יודעים איפה יוצרה החולצה שלנו או הרכב שקונים אז על אחת כמה וכמה רצוי שנדע איפה גודלו מוצרי המזון שאנחנו קונים בסופר. אם יוצרו בישראל בהתאים לתנאים בארץ, או בעזה או בטורקיה", אמר.

לדבריו, הדבר יסייע לחקלאות הישראלית. ח"כ אלון שוסטר הוסיף כי מדובר חלק מההסכמות במסגרת הרפורמה בחקלאות, שהצעת החוק הזו הייתה חלק מהן אך לא קודמה.

ח"כ שלום דנינו, שמילא את מקומו של היו"ר, אמר כי בסוף השבוע התארח במושב בו מגדלים עגבניות, וסיפר על התוצרת המובחרת ותנאי הגידול שלה. הוא הוסיף כי החקלאות תורמת גם לאחיזה בקרקע ואמר כי הצעת החוק תתרום לחקלאות הישראלית.

ח"כ בן ברק הוסיף כי בעקבות רעידת האדמה הפסיקה טורקיה את ייצוא העגבניות, ולכן על אחת כמה וכמה חשוב לשמור על החקלאות הישראלית.

בתום הדיון אישרה ח"כ דנינו, ח"כ בן ברק, ח"כ שוסטר וח"כ ינון אזולאי פה אחד להחיל דין רציפות על ההצעה. כעת תימסר למליאת הכנסת הודעת הוועדה על כך, ויינתן לממשלה ולסיעות השונות בכנסת זמן של שבועיים לבחון אם ברצונם להתנגד לה. במידה ולא תהינה התנגדויות תהייה המליאה רשאית, בתום השבועיים, להצביע על ההצעה.

אם המליאה תצביע בעד החלת דין הרציפות המשמעות היא כי ההצעה התקבלה בקריאה ראשונה, והיא תוחזר לוועדה להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן