יום חמישי, אפריל 25, 2024

פוסטים אחרונים

פרס מפעל חיים יוענק לערן להב בוועידת ישראל לחקלאות

להב בן ה-86 מקיבוץ ניר דוד עוסק עשרות שנים בפיתוח וטיפוחי מכלואים של אמנונים. בעבר שימש כמנהל תחנת המחקר של הדגים בגינוסר מטעם משרד החקלאות. יקבל את הפרס על תרומתו לענף הדייג בוועידת ישראל לחקלאות שתיערך בין ה-4-6.1 במעלה החמישה

השנה, הוחלט להעניק ללהב פרס מפעל חיים על תרומתו הרבה לעשייה בענף הדייג. לזכותו של להב בן ה-86. יש פיתוחים והכלאות של אמנונים שונים: פיתוח 100 אחוז זכרים, פיתוח דג האדמונית, פיתוח אמנון לבן ופיתוח מכלואי אמנונים לגידול במי ים.

ללהב, היכול גם להתהדר בתואר אחיינו של הסופר והמשורר נתן אלתרמן, רזומה עשיר: הוא מראשוני הבונים של קיבוץ ניר דוד, בשנת 1955 התגייס לשייטת והיה בקבוצה הצניחה שהשתתפה כעבור שנה בקרב המתלה מול הכוחות המצריים במלחמת סיני. הוא למד ביולוגיה ושימש כמורה בתיכון "מוסד חינוכי גלבוע" לאורך השנים.

מאמצע שנות ה-70 שימש כמזכיר ניר דוד, אז גם החל לעבוד עם דגים בפיתוחי מו"פ במדגה הקיבוץ. הוא, כאמור, עבד בפיתוח וטיפוחי מכלואים של אמנונים וזכה לא פעם לכינוי "החבר הטוב ביותר של דג האמנון". בשנת 2000 מונה למנהל תחנת המחקר של הדגים בגינוסר מטעם משרד החקלאות וגם בימים אלה הוא עוד ממשיך לחקור את דג האמנון ולתרום לחקלאות הישראלית.

חיים אלוש, מנכ"ל משוב גרופ ומייסד ועידת ישראל, אמר: "אני שמח ונרגש על הבחירה בערן, איש חקלאות ברוחו ובנשמתו שפעל רבות למען החקלאות הישראלית בכלל ובקיבוץ ניר דוד בפרט".

הפרס יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות – האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב – תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן