יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

"בושה שאף אחד מהשרים המיועדים לא מבקש את תיק החקלאות"

זעם גדול בקרב ענף החקלאות בפרט והחקלאים בכלל על הסחבת במינוי שר חקלאות "במשרה מלאה" בממשלה החדשה. מאז היוודע כי עודד פורר מישראל ביתנו יעזוב את תפקידו כשר החקלאות, ישנה, לטענת ראשי הענף, התנערות של חברי כנסת להיכנס לכיסא והחשש כי הזלזול בהם לא רק יימשך, אלא כבר נמשך בכנסת הנוכחית. "החקלאות היא עתיד המדינה, אבל נראה שחלק מהאנשים במנהלים את המדינה חיים בעבר", טוען מנכ"ל ועידת ישראל לחקלאות, חיים אלוש. "זה נראה כאילו חברי הכנסת פשוט לא רוצים לקבל על עצמם את התפקיד או חושבים שזה פחיתות כבוד. זה צריך להיות בדיוק ההיפך. החקלאות היא זו שתדאג לנו גם בעתיד הרחוק, אבל אם נזלזל ונזניח אותה – נהיה בבעיה גדולה".

יו"ר וועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון ממפלגת כחול לבן ציין: "נמשיך להאבק למען החקלאות, זו בושה שאף אחד מהשרים המיועדים לא מבקש את משרד החקלאות אנחנו לא מאבדים תקווה יום יבוא והחקלאות תהיה הדבר החשוב במדינה"

החקלאים נמצאים בשנה האחרונה בחוסר ודאות גדול, גם בשל הרפורמה שהוצגה בשנה שעברה על-ידי משרד החקלאות. הרפורמה הציעה בפשטות לבטל את המכסים, ובכך להכריח את החקלאות והחקלאים הישראליים להתמודד בשוק החופשי מול התחרות העולמית. התקווה המוצהרת הייתה היא שצעד כזה יגרום לחקלאות להתייעל, להתפתח טכנולוגית, לבחור בגידולים כלכליים יותר ובאופן כללי יהפוך את הענף לכזה שמחזיק את עצמו, לפחות באופן חלקי.

בינתיים, הם נמצאים במצוקה גדולה, והיעדר שר חקלאות באופק רק מגבירה עוד יותר את הכעס שלהם. "אנחנו פשוט לא מצליחים להבין למה אין שרים שדורשים את התיק, ששואלים: 'מדוע התיק הזה נותר מיותם?'", אומר אלוש ומסביר כי הסוגייה הזו תעלה כמובן לדיון בוועידת ישראל לחקלאות ה-13, שתתקיים בין ה-4-5.1 במעלה החמישה בסמוך לירושלים, מהאירוע יופק מסמך המלצות ותובנות למשרד החקלאות.

הוועידה השנה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן