יום שישי, אפריל 26, 2024

פוסטים אחרונים

פסטיבל 'סתיו כפרי' בבאר טוביה, תיירות שתחזק חקלאות ותשיב את הילדים

ב-23-26.11.22 יתקיים הפסטיבל שיחשוף את היעד הכפרי העשיר באתרי תיירות מרחק 30-40 דקות מת"א וירושלים. החזון – התיירות תחזק את החקלאות, כדי להשיב את הילדים הביתה.

באר טוביה תשיק את 'עונת התיירות', עליה עמלו במועצה במהלך השנה האחרונה, בפסטיבל בו שורת אירועים במשך ארבעה ימים. הכוונה להכניס את יישובי המועצה ואת תיירניה, ללב עשיית התיירות הישראלית. סך כל ההכנסות המתוכננות מתיירות נאמד במיליוני ₪ בשנה, מרביתם לתושבים שיפתחו את עסקיהם סביב הענף החדש.

משק שמואלי: צילום איתן וקסמן

ההערכה היא שעשרות מיליוני ₪ עתידים להיות יושקעו בשנים הקרובות על ידי רשויות המדינה, במאמץ להפוך את האזור ליעד תיירות חשוב בישראל. המשימה, חיזוק כלכלי לחקלאי הישובים ועידוד החזרת בנים ובנות מהערים הגדולות הבייתה, ליישובי המועצה. המשאבים מושקעים בפיתוח ובקידום של אתרי תיירות, אתרי ורשת והיסטוריה.

משק יוגב – מאלבום התמונות של משק יוגב

בין היתר עוסקים כאן בשיקום אתרים חשובים, כמשטרת הרוכבים הבריטית, שתהפוך למרכז הדרכה. ביער עזריקם מתכננים שיפוץ וניקיון כולל והקמת מרכז הלנה. כן מתוכננת בניית מסלולי טיול, טבע וספורט. המועצה מעודדת אתרי תיירנים, כחוות, מחבצות, יקבים, בתי בד, אתרי לינה, נופש, הסעדה והלנה, ותשיק אותם בפסטיבל 'סתיו כפרי' לציבור הרחב. אוכלוסיית היעד לפסטיבל הינה כלל הציבור הישראלי ותושבי המועצה.

הרפת של איתי – תצלום יח״צ

פסטיבל 'סתיו כפרי', ימשך ארבעה ימים בשלהי נובמבר. האירועים יתפרשו על פני עשרות ישובים ומוקדי תיירות במועצה.

בין אירועי 'סתיו כפיר, ערב 'יוצאים לאור', הכוכב הנולד הבא מבין הכישרונות המקומיים שייערך בבית העם במושב אורות. בערב זה יופיעו הכוכבים שבדרך: אלינור פליישר, בן פרומקין, איתן חזום, לוסיאן, יענקלה לזרוביץ, אפרת מזין ולהקת ההיפהופ N.S.O והרכב המגמה למוסיקה של תיכון באר טוביה בהדרכת ד״ר שרה לאור.

ערב אחר, 'באר-טוביה פינת יוון', יערך באודיטוריום של בית יד לבנים, וצפוי להרקיד 400 צופים באווירת טברנה יוונית לוהטת. עוד אירועים הצפויים בפסטיבל, שוק איכרים עשיר, טרי וססגוני במושב באר-טוביה, קבלת שבת עם שירי ברודווי בהובלת האקורדיוניסט ישראל רוזן והזמרת שירלי הוד. בערב הנעילה, יערך ערב שירה בציבור עם שרה'לה שרון וחבורת הזמר מהמועצה שלנו, שדות ירוקים.

האירוע המרכזי בפסטיבל יהיה המשחק 'חפש את טוביה' באתרי התיירנים והמורשת במועצה. מאות משפחות, צעירים ומבוגרים יופעלו בחידות ובאתגרים, באמצעות אפליקציית טלפון ייעודית. המטרה, להכיר את אתרי התיירות, במסלול מתאים למשפחות, מבוגרים ולקבוצות חברים. לאלו שישלימו את המסלול צפויה הגרלה של פרסים יקרי ערך.

יקב 70: צילום – מיכל זוהר

כאמור משרדי התיירות והכלכלה, בהובלת ממשלת ישראל, נרתמו למאמץ האדיר להפוך את התיירות בבאר-טוביה לכלי חשוב בכלכלת התושבים. זאת כחלק מהצורך בחיזוק החקלאות וביזור האוכלוסייה הצעירה, שתשוב מהערים הגדולות גם ליישובי המועצה האזורית באר-טוביה. למאמץ הכלכלי והערכי הזה שותפים עוד שני גורמים ממלכתיים, הקרן הקיימת לישראל והמועצה הישראלית לשימור אתרי מורשת.

הממונה על התיירות, חבר המועצה אלכס גולדפרב: "אנו משקיעים עבודה רבה, כדי להפוך את האזור היפה שלנו, ליעד תיירות פופולרי בלב ישראל. אנו מאמינים שבתוך שנים ספורות יהיה מרחב המועצה באר-טוביה, יעד מועדף לתיירות פנים ולתיירות נכנסת. ראש המועצה קובי אביבי ואני מובילים את החזון להפוך את 140 אלף הדונם שלנו למרחב של אטרקציות תיירותיות. יישום החזון יפתח כאן כלכלה חזקה וישיב את הילדים שלנו הביתה".

חוות ההיביסקוס – צילום זיו יעקב

במועצה האזורית באר-טוביה אטרקציות תיירותיות ובכללם עשרות עסקים בתחום תיירות כפרית כמסעדות, בתי קפה, גני אירועים, חוות חקלאיות, אירוח כפרי, כרמים, מטעים, רפתות, לולים, יקבים, בתי בד, מחבצות חלב, אתרי היסטוריה ומורשת ועוד. המועצה פועלת להידוק הקשרים הכלכליים והחברתיים עם המועצות האזוריות והערים השכנות, קריית מלאכי, אשקלון, אשדוד, קריית גת, גן יבנה וגדרה. בין היתר כדי להגדיל את קהל היעד של התיירים והקטנת ההוצאות המשותפות. המטרה היא לייצר שיתופי פעולה בנושאי לינה, מוזיאונים, מוקדי תעבורה, ואתרי תיירות שכנים.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן