יום רביעי, אפריל 24, 2024

פוסטים אחרונים

ליטל ויצמן המנהלת המסחרית של זרעים גדרה סינג׳נטה בישראל החוגגת 70 שנה ״אני גאה להיות האישה הראשונה שמונתה לתפקיד זה בארץ״

סיכוי גדול שהאבטיח, העגבניה והפלפל שכולנו אוהבים מגיעים מהזרעים שפותחו ע"י חברת "זרעים גדרה סינג'נטה" אשר כבר מזמן הפכה למותג בישראל ובעולם ופעילה ברוב ענף הירקות המובילים בעיקר בירקות הפרי.

שבעה עשורי פעילות שמציינת השנה חברת 'זרעים גדרה סינג'נטה', מספקים הזדמנות לבחון את פועלה של החברה בפיתוח ובקידום החקלאות בישראל. ליטל ויצמן, מנהלת היחידה המסחרית של החברה בישראל, מספרת בראיון חגיגי על הישגי החברה עד היום והתוכניות לעתיד

בסקטור החקלאי יש מיעוט נשי, איך את רואה את המצב מנקודת המבט של אישה שהתקדמה והגיעה לתפקיד בכיר בחברת זרעים?

"העולם החקלאי הוא עולם מסורתי, ונתפס כגברי. בסינג'נטה העולמית יש נשים בתפקידים בכירים ואני גאה להיות האישה הראשונה שמונתה לתפקיד זה בארץ. באופן כללי נשים נכנסות לתפקידים בכירים במשק בכלל ובתעשייה בפרט ואני מקווה שבשנים הקרובות המגמה הזו עוד תשתפר".

כיצד את רואה את ענף החקלאות כיום בישראל?

"החקלאות בישראל הופכת עם השנים ליותר ויותר מאתגרת. החקלאים מתמודדים עם לא מעט אתגרים הפוגעים בקיומם ובקיום החקלאות הישראלית: עלייה בווירוסים ומחלות קרקע, גידול בתוצרת המיובאת והורדת המכסים. בננוסף קיים מחסור בכוח אדם, עלות העסקה גבוהה של עובדים זרים, נזקי תקופת הקורונה שהשפיעו, עלייה בעלות חומרי הגלם, והעימות בין רוסיה ואוקראינה, כל אלו משפיעים על שטחי הגידול, רווחיות המגדל והמשך קיומה של החקלאות בישראל."

לנוכח קשיים אלו, כיצד התמיכה שלכם מסייעת להתגבר על האתגרים בענף?

"החקלאים יודעים שזרעים גדרה סינג'נטה היא חברה יציבה ואמינה שתלווה אותם לאורך כל הדרך. הזנים שלנו מוכיחים את עצמם לאורך זמן, ומובילים את שוק הירקות בישראל. אנו קשובים באופן תמידי לצרכי השוק והאתגרים הדינמיים וכמענה לאלו אנו משקיעים המון במחקר ובפיתוח על מנת להביא לשוק מוצרים חדשניים שנותנים מענה לאתגרי הגידול בארץ ושנותנים ערך אמיתי למגדל במטרה לחזק את הביטחון בגידול, את היציבות וכמובן את הרווחיות של המגדל. חקלאי שמגדל את הזנים שלנו יודע שהוא מקבל מעטפת תמיכה רחבה, החל מגנטיקה חדשנית, ליווי צמוד של אנשי השטח המקצועיים ופתרונות גידול מתקדמים. אני מאוד אוהבת לצאת לשטח, לפגוש את המגדלים ולהקשיב להם. בכל שיח איתם, הם מספרים שהם יודעים שהם מקבלים מוצר מנצח, שנותן להם ביטחון ויציבות. אנחנו מקבלים מהמגדלים חיזוקים והמון תגובות טובות על אנשי השטח שלנו על המקצועיות, התמיכה והעזרה באתגרי הגידול".

זרעים גדרה סינג'נטה היא אחת מחברות הזרעים הוותיקות והמובילות בשוק, מה בעצם מייחד אתכם?

"ההצלחה שלנו נובעת מהשילוב של אנשים, גנטיקה ופתרונות גידול. אנשי השטח שלנו פרוסים בכל הארץ. מדובר באגרונומים איכותיים ומקצועיים בעלי ידע גידולי רב אשר מלווים את החקלאים בכל שלבי הגידול ומעניקים תמיכה אגרוטכנית בשטח על מנת למקסם את הפוטנציאל שטמון בכל זן. לצד זה קיימת כמובן הגנטיקה שאנו מספקים לשוק. יש לנו מספר רב של מוצרים מובילים בשוק הירקות הישראלי דוגמת עגבניית איקראם, אבטיח פאסיניישן ללא גרעינים, פלפל קנון , קישוא מגי'ק ועוד. בנוסף אנו מעניקים פתרונות גידול מתקדמים כגון מערכות טכנולוגיות תומכות החלטה, פיתוח של פרוטוקולי גידול ועוד."

אלו פיתוחים חדשים הבאתם לשוק לאחרונה?

בשנה וחצי האחרונות הכנסנו לא מעט מוצרים חדשים. לדוגמא עגבנית לנסור שזו העגבניה הראשונה בעולם עם עמידות (IR) לוירוס הטובמו, את זן העגבנייה טילקראם שהוא זן משופר ומשודרג של איקראם עם עמידות (IR) לוירוס צהבון האמיר, עגבנית YOOM השחורה והאטרקטיבית בעלת טעם אוממי, עגבניות צ'רי חדשות בטעם נפלא, מלפפון קייצי העונה לשם לארוס ומלפפון חורפי בשם דלוקס. כמו כן אנו עובדים על פיתוחים נוספים של זני כרוב, כרובית וקישואיים לקיץ, קולורבי, חסות חדשות, זני פלפל אביביים ועוד. הפיתוחים מתבטאים לא רק בגנטיקה חדשה אלא גם בפיתוח הידע האגרונומי, בהכנסת טכנולוגיות אשר תומכות בגידול וביצירת פרוטוקולי גידול עבור מגוון המוצרים שלנו.

השנה אתם מציינים 70 שנים להיווסדה של החברה?

"נכון. זרעים גדרה סינג'נטה חוגגת השנה 70 שנה, החברה הוקמה בשנת 1952 כחלק מחלוציות שאפיינה את הרוח במדינת ישראל, ומאז ועד היום, אנחנו עוסקים בהבאת חדשנות למען המגדלים ולמען המשך קיומה של חקלאות בת קיימה בישראל. שבעים שנה של חקלאות ישראלית"

לסיום, מה תרצי לאחל לחקלאים בישראל?

אני רוצה לאחל לכל הלקוחות שלנו ולכל עם ישראל חג שמח, שהחקלאות בישראל תצמח, תשגשג ותצליח. שנה מרובה בעשייה, שפע והצלחה וכמובן הכי חשוב בריאות. שנה טובה ומתוקה."

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן