יום שלישי, אפריל 23, 2024

פוסטים אחרונים

ניגשים לדבר?

בפגישה שהתקיימה אמש ( שלישי 03/08/2021) בין שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר לראשי המגזר החקלאי ובתוכם עמית יפרח, דובי אמיתי, אבו וילן, שי חג׳ג׳, ניר מאיר ויעקב בכר, הוחלט על הקמת שני צוותי עבודה אשר ידונו בסוגית הרפורמה בענף ההטלה ובענף הצומח. הצוותים ידונו במכלול נושאים הנוגעים לרפורמה ובתוכם מחירי המים לחקלאים ועלויות כוח העבודה.

משרד האוצר צפוי להניח על שולחן הכנסת את הצעת התקציב לשנים 2022-2021 ואת חוק ההסדרים ב-31 באוגוסט, וההצבעה בקריאה ראשונה צפויה להיערך ב-2 בספטמבר 2021. עד 14 בנובמבר 2021 תתבקש הכנסת לאשר בקריאה שנייה ושלישית את חוק התקציב ואת חוק ההסדרים. בתוך כך את החלטת הממשלה לפתיחת ייבוא חופשי וביטול תכנון בביצים.

בתוך כך החקלאים דורשים לפצל מהחוק את הרפורמה בחקלאות ולחוקק אותה בנפרד. דרישתם נתמכת על ידי חברי כנסת מסיעות העבודה, כחול לבן, יש עתיד ומרצ. בעקבות דרישתה של יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי, נפגש אתמול ( שלישי) שר החקלאות עודד פורר עם ראשי ארגוני החקלאים. בפגישה הוחלט על הקמת שני צוותי עבודה שידונו בסוגיית הרפורמה בענף ההטלה ובענף הצומח.

ביןם ראשון האחרון (1.8.2021) יצאו אלפי חקלאים לכיוון ירושלים במחאה על חוק ההסדרים, שי חג׳ג׳ יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים נשא דברים ואמר: ״אנחנו מפגינים היום על עתיד מדינת ישראל. אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות- תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, יש לטפל בהפקרות פערי התיווך, ואנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן בחקיקה ראשית ולא הנחתה בחוק ההסדרים.״

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן