יום רביעי, אפריל 24, 2024

פוסטים אחרונים

מה אסטרטגיית מדיניות המזון של מדינת ישראל?

כיצד נמשיך לקיים אוכלוסייה בת 9.5 מיליון בני-אדם, שרק הולכת וגדלה, ונבטיח את המזון הנדרש לה? ראשי חברות ובכירים במשק הישראלי ידונו בשאלה זו בכנס ביטחון המזון, שיתקיים ב-5.9 בתערוכת החקלאות הבינ"ל "אגרומשוב 2022" בבנייני האומה בירושלים

התנודות, מהפכים ואירועים שעברו על העולם בשנה האחרונה הובילו לשינויים לא פשוטים בתחום המזון גם בישראל. הקורונה יצרה מציאות חדשה של סגרים וקפיצת מחירים חריגה במחירי התובלה וחומרי הגלם. בנוסף, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הוכיחה שתפיסה של שוק חופשי ומעברים של תוצרת בלתי מוגבלים בין מדינות היא כזו שמסכנת את ביטחון המזון בישראל.

לכן חייבים לבדוק: כיצד נמשיך לקיים אוכלוסייה בת 9.5 מיליון בני-אדם, שרק הולכת וגדלה, ונבטיח את המזון הנדרש לה? שאלה זו תעמוד, בין השאר, בכנס ביטחון המזון, שיתקיים ב-5.9 – זו השנייה ברציפות – בתערוכת החקלאות הבינ"ל "אגרומשוב 2022" בבנייני האומה בירושלים.

בין שלל הנושאים שיועלו בכנס יהיו גם יוקר המחיה, מדוע נחוצה לישראל תוכנית לאומית לביטחון מזון, הגדלת היבולים והגברת התחרות ומה צופן לנו עתיד הייצוא באירופה? ראשי חברות, בכירים במשק וח"כים מהארץ ומהעולם יגיעו לתערוכה וירצו בפני הנוכחים, ביניהם ניתן למצוא את פייר אסקודו הצרפתי, מומחה לשיווק בינלאומי; יו"ר קק"ל אברהם דובדבני; ומהנדס מחוז צפון של קק"ל טל גולן.

בכנס יוצגו נתונים, שאלות ותובנות חדשות שעולות ממחקר ותפיסות חדשות שנערכו לאחרונה על ביטחון המזון של ישראל. למשל, האם למדינת ישראל חייבת להיות אסטרטגיה של מדיניות מזון ומהו תפקידם של החקלאות ותעשיית המזון הישראלית באסטרטגיה זו?

תערוכת אגרומשוב מזמינה לחוויה יוצאת דופן של חקלאות ישראלית במיטבה ורשימה ארוכה של חידושים. במסגרת התערוכה, שתיערך זו השנה ה-31 ותימשך יומיים, יתקיימו מושבים מקצועיים על הנושאים החקלאיים הנמצאים על סדר היום כאשר הנושא שיוביל את האירוע הינו חדשנות בחקלאות הישראלית והפיכת הרפורמה מאיום על החקלאות והחקלאי, להזדמנות והתחדשות.

במקביל, תתקיים וועידת 'גרינטן' במסגרתה גם יתבצע דרוג ראשון מסוגו של הערים הירוקות בישראל, המפעלים הירוקים, הקיבוצים הירוקים והמושבים הירוקים בישראל כחלק מהמאמץ לעודד שמירה על איכות הסביבה.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן