שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

"אם לא תהיה פה חקלאות יצטרכו להעמיד פה עוד אוגדה! ויהיו לכך עלויות גבוהות."

"החקלאים הם החיילים והקצינים בצבא הקיום שלנו ופגיעה בחקלאים היא פגיעה בקיום שלנו"

מפקד אוגדת עזה לשעבר, האלוף במיל' ישראל זיו, לפני דקות אחדות בכנס החירום שמקיימים הבוקר החקלאים על גבול רצועת עזה: "כשיצאתי לפשיטות בעזה, תמיד נחרט בי הצבע הירוק של השדות המלבלבים. הם אלו שנתנו לי את תחושת התרוממות הרוח. אינני רוצה לחשוב ואפילו לא לרגע אחד, על הרגע שהשדות לא יהיו כאן. אבן היסוד של החקלאות היא מרכיב קריטי במרכיב הלאומי של מדינת ישראל. הישובים החקלאיים היוו תמיד את ריבונות הארץ ואת השמירה על ריבונותה. הכלכלה היא מנוע צמיחה משמעותי לעתיד המדינה, אבל היא איננה בלעדית ולא מטרת על. היא לא תוכל לשלב לבדה את הצביון במדינה הריבונית שלנו.

האלוף במיל' ישראל זיו – מפקד אוגדת עזה לשעבר

אם מדינת ישראל תצטמצם במקום מדינת תל אביב, לא נוכל להגן על המדינה ואורך החיים בה. בשנתיים האחרונות למדנו דרך הקורונה על החשיבות הכלכלית של המדינה. מדינת ישראל לא יכולה להיות מדינת ייבוא בלבד. היא חייבת לשמור על ביטחון המזון ועל החקלאות. החקלאים הם החיילים והקצינים בצבא הקיום שלנו ופגיעה בחקלאים היא פגיעה בקיום שלנו. אם לא תהיה פה חקלאות יצטרכו להעמיד פה עוד אוגדה! ויהיו לכך עלויות גבוהות."

עמית יפרח – יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח בכנס החירום שמקיימים החקלאים ברצועת עזה: ״אנחנו כאן על הגדר, פה מתוך ירי הרקטות ושיגור הבלונים, מגדלים עגבניות ופלפל בעוטף עזה. וכך מייצרים רצועת ביטחון וביטחון מזון. הרפורמה כפי שהיא מוצעת תגרום לחקלאי החמאס וארדואן לשמוח במקום שהממשלה תגרום לחקלאות שלה בגבולות לפרוח. אנו בעד רפורמה בחקלאות שתטיב עם הצרכן והחקלאי ומתנגדים לרפורמה שתפגע בחקלאות בעוטף עזה, בגליל ובגולן ותשאיר את המדינה עם 220 אלף דונם אדמות נטושות בגבולותיה. אנו שבים וקוראים לראש הממשלה, נפתלי בנט להחזיר את כולם לשבת סביב שולחן המשא ומתן ולגבש יחד רפורמה מאוזנת אשר תבטיח את רציפות העיבוד עד התלם האחרון, שמירת השטחים וביטחון המזון לדורות הבאים״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן