שבת, אפריל 20, 2024

פוסטים אחרונים

החקלאות הערבית על סדר היום

ח"כ עבאס :"מעצמות הייטק תומכות בחקלאות- זה המודל. לראשונה תקצבנו חקלאות ערבית, אם כל הכבוד להייטק ביטחון המזון חשוב יותר"

מנסור עבאס הפך בשנה האחרונה לחבר הכנסת פורץ הדרך המשמעותי ביותר עם הצבת סוגיות חברתיות-אזרחיות על סדר היום ודאגה למגזר הערבי. התחושה בקרב החקלאי הערבים בישראל היא שחבר הכנסת עבאס יסייע יפתח את החקלאות הערבית.
לקראת וועידת ישראל לחקלאות במעלה החמישה, הבהיר עבאס: "לראשונה יש פרק רחב על החקלאות הערבית בתוכנית שלנו וזה מתוקצב באופן משמעותי, יש לנו הזדמנות בתקופה הזו להחזיר את החקלאות למרכז, אם כל הכבוד להייטק והתחומים החשובים ברור לנו היום שאם רוצים לשמור על ביטחון מירבי החקלאות זה אחד הנושאים המרכזיים לביטחון כלכלי, תזונתי, פרנסה לציבור ויש בזה גם ערכים ופרנסה. ראינו בקורונה שהחקלאים סיפקו מזון ואת ביטחון התזונה של האזרחים ולכן אנחנו חייבים לשמור על החקלאות כיעד אסטרטגי. יש מודלים שמאפשרים עוד הייטק ללא ויתורים על חקלאות כמו בקליפורניה".
ח"כ עבאס התייחס לסוגיית החקלאים והיבוא ואמר: "צריך לוודא שהחקלאי מקבל את מה שמגיע לו ושיהיה לו אפשרות להתפתח בתחום החקלאי ולאחר מכן לשכול את השיקולים האחרים. בעבר פתחו ייבוא מה הייתה התוצאה? הצרכן הרוויח? לא. זה לא הוריד את יוקר המחייה. צריך מדיניות שלמה שמביטה על כל המערכת שבראש ובראשונה ניצבים החקלאים ולאחר מכן האינטרס של הצרכנים ובסוף- היבואנים ורשתות המזון שלוקחים את הנתח הכי גדול במערך הזה". על מצב החקלאות בחברה הערבית סיפר: "דאגנו שהחקלאות לראשונה תיכנס ללב ליבה של תוכנית החומש לחברה הערבית, התוכניות יכולות להתאים לכל החקלאים-אם יש שותפות פוליטית למה שלא תהיה שותפות חקלאית? נקצה כ 300 מיליון ₪ לחקלאות הערבית- זה דבר שלא היה מעולם".
על הפערים בין החקלאות היהודית לערבית אמר: "תבין, בחברה היהודית יש רבע 4 מהשטחי הזיתים לעומת החברה הערבית אך הייצור ביהודית הוא פי 4 גדול יותר. אם נשקיע בחברה הערבית יהיו תוצאות מדהימות גם לשוק המקומי וגם להפוך למייצאים מובילים. אנחנו מציעים מודל שנשלוט ביוקר המחייה בצורה טובה עם פרנסה טובה לחקלאים ולתעשיינים וגם לצרכן תהיה הנאה ממחירים סבירים. יש מדינות מתקדמות באירופה שמשקיעים ומסבסדים את ענף החקלאות, המדינה מסבסדת את התחבורה במיליארדי שקלים, אני חושב שחקלאות חייבת לקבל סבסוד. המודל של קליפורניה זה התשובה לראש הממשלה- זו מדינת הייטק מובילה שתומכת בחקלאות. אנחנו נכנס לזה וננסה למצוא את נקודות האיזון הנכונות ככלל שלא פוגעים בחקלאות ובחקלאים- זו הגישה הריאלית. צריך לשמור על הקואליציה ותפקוד הממשלה אבל צריך גם חזון ותוכנית אופרטיבית שבאה ואומרת- אלו העקרונות להצלחת החקלאות ולפעול לפיהם ".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן