שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

משק "מהה-כפר בע"מ" מכפר חסידים נבחר לאחד מ-100 המשקים המובילים בישראל!

משק "מהה-הכפר בע"מ" אותו מובילים יוסי, שרית ושי אליאס מכפר חסידים נבחר על ידי וועדה מיוחדת של  וועידת ישראל לחקלאות לאחד ממאה המשקים המובילים בישראל לשנת 2021 .

צוות מקצועי מיוחד של וועידת ישראל לחקלאות ביצע בחודשים האחרונים מיפוי מעמיק ויסודי על מנת לבחור את רשימת המשקים המובילים בחקלאות הישראלית כאשר השנה הבחירה הינה בסימן 'משקים משפחתיים'. לאחר בחינת המועמדים מענפי החקלאות השונים  נבחרו 100 משקים מתוך למעלה מ 8,000 משקים ברחבי הארץ.

לצד משקים  מבטיחים מכל רחבי הארץ נבחר משק "מהה-הכפר בע"מ" מכפר חסידים אותו מוביל שי (35) במסירות "החקלאות היא הבית" מספר שי (35) נשוי+3, דור רביעי לחקלאות. "לסבא הייתה רפת ולול, ולהוריי הייתה רפת, במהלך השנים הרפת של ההורים נסגרה, אך המשק חי המשיך להתקיים, לאחר סגירת הרפת ההורים שלי הקימו בביתם דיר כבשים באופן עצמאי. אני זוכר שבתור ילד נהגתי לבלות שעות ברפת, נדבקתי מהוריי בג'וק החקלאות ואי אפשר להוציא את זה מאיתנו".

כשגדלת נכנס שי עוד יותר לעבודת המשק באופן מסיבי. לצד העבודה החקלאית, הוריו של שי עסקו בתחום החינוך ולאחר שירות בקבע שי עבד תקופה קצרה ברפאל יחד עם עבודת המשק, ובשנת 2015 החל לנהל באופן שוטף את המשק.

כיום, בשל מצבם הבריאותי של הוריו אינם עוסקים עוד בחינוך, הם משתדלים להגיע למשק, "זה בנפשנו" מספר שי, יחד הם עובדים במשק כאשר רוב העבודה מוטלת על כתפיו. בדיר הכבשים שנמצא בחצר הבית הם מגדלים כ550 כבשים אימהות, "אני נהנה מהעבודה, היא זורמת בדמי, קם בכל בוקר עם תחושת סיפוק ונוהג לבלות עם ילדי זמן איכות במשק" מסכם שי.

 

חיים אלוש מנכ"ל משוב וועידת ישראל לחקלאות ציין: "השנה ביצענו באמצעות וועדה מיוחדת מיפוי מעמיק של 8,000 המשקים ברחבי ישראל, החל מענף הלול, נשירים, רפת וכל ענפי החקלאות ובחרנו את 100 המשקים המובילים בישראל בסימן משקים משפחתיים. חקלאי ישראל הם ציונים של ממש, באהבת הארץ והחקלאות הם מישבים את הגבולות, דואגים לביטחון המזון של מדינת ישראל ומביאים לכולנו תוצרת משובחת ואנו גאים להצדיע להם על כך".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן