יום שלישי, אפריל 23, 2024

פוסטים אחרונים

מצדיעים למשפחות: ועידת ישראל לחקלאות תבחר את 100 המשקים המובילים בסימן 'משקים משפחתיים'!

בראש הוועדה יעמדו אלי אהרון ודודו קוכמן

בתאריכים 8-9.12 תתקיים ועידת ישראל לחקלאות במסגרתה יוכרזו 100 המשקים המובילים בישראל המהווים מודל לחיקוי בקרב החקלאים. השנה החליטו מארגני הוועידה המובילה בישראל כי בחירת המשקים תהיה בהצדעה ל- 'משקים משפחתיים'.

מי שנבחרו לעמוד בראש וועדת הבחירה הם אלי אהרון חקלאי, מגדל ירקות מזה 45 שנים במושב עמיעוז שבעוטף עזה ודודו קוכמן מנכ"ל האיחוד החקלאי.

דודו קוכמן, חקלאי וותיק מכפר הריף, המשמש כמנכ"ל האיחוד החקלאי עם 70 יישובים כפריים הסביר: "המשקים המשפחתיים מתמעטים בשנים האחרונות בגלל המדיניות של הממשלה המחזקת באופן שגוי את ייתרון הגודל בניגוד לנעשה בעולם- עידוד משקים משפחתיים כמו בהולנד צרפת גרמניה שוויץ וכו', אצלנו לצערי מכחידים אותם אמצעות חוקים שלא מאפשרים למשקים להתפרנס מ 30-40-50 דונם ואנחנו רוצים להחזיר עטרה ליושנה לעודד את הדור הצעיר להגיע לחקלאות וזה הדגש המרכזי מבחינתי".

גם אלי אהרון מסכים עם הקביעה של קוכמן: "קיימת חשיבות אדירה לעידוד המשק המשפחתי- זה המשק שהכי סובל מהחלטות המדינה" מציין אהרון ומוסיף: "המשק המשפחתי מאוד אינטנסיבי ביחס לקיבוצי, יש המון הוצאות וקשיים רבים מוטלים עליהם, לא מעט משקים פשטו רגל ומספר החקלאים הולך ויורד עם השנים. יחד החלטנו שהגיע העת להעלות את קרנם של המשקים המשפחתיים המוצלחים ביותר, אלו שגם מגדלים את הדור הבא של החקלאים הישראליים- דור שני שלישי או רביעי בחקלאות".

דודו קוכמן- אלבום פרטי

לצד בחירת 100 המשקים המובילים בישראל, במסגרת וועידת ישראל לחקלאות  ב 8-9.12 יתקיימו מושבים מיוחדים בנושא התחממות כדור הארץ, הרפורמה בחקלאות, ייבוא ויצוא, טכנולוגיות והייטק בחקלאות, בחירת 40 הצעירים המבטיחים בחקלאות, שימוש באנרגיה מתחדשת, פשיעה חקלאית ועוד.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן