יום שני, יוני 24, 2024

פוסטים אחרונים

יש ברית גורל בין העיירות לקיבוצים ואף אחד לא יפריד ויסכסך בינינו

ליאור שמחה המזכ״ל החדש של התנועה הקיבוצית מבטיח לשנות את התנועה ■ האשימו את הקיבוצים בהתנשאות, ליאור בא לאחד הוא עשה כבר זאת בין הרפתנים מהקיבוץ והמושב

האם ליאור שמחה יוביל את התנועה הקיבוצית לשינויים מרחיקי לכת ויהפוך את תנועה הקיבוצית לגוף שונה ממה שהכרנו בשבע השנים האחרונות בהם כיהן ניר מאיר (2015-2024)

השבוע ליאור שמחה הצהיר בועידת ישראל היום:
״התנועה הקיבוצית הייתה תנועה מיישבת ותמשיך להיות תנועה מיישבת. בנוסף, אנחנו נקח אחריות איפה שהמדינה לא תהיה. יש ברית גורל בין העיירות לקיבוצים ואף אחד לא יפריד ויסכסך בינינו יותר. הממשלה חייבת לבנות את האמון מחדש וההצעה שהממשלה לא להביא את מסגרת התקציב במלואה, לא משפרת את האמון אלה מוסיפה חששות ואי וודאות״.
ליאור נולד בשנת 1976 בנצר סירני לאורי ועידית. סבתו הילדה הייתה ניצולת שואה, נגנית בתזמורת של אלמה רוזה במחנה ברגן בלזן וממקימות הקיבוץ.

‎שמחה הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת העיברית שני.
‎בשנת 2014 חזר לקיבוץ ובגיל 37 נבחר לכהן כיו"ר הקיבוץ. במסגרת תפקידו עסק בפיתוח הצמיחה הכלכלית, הקהילתית והדמוגרפית של הקיבוץ וקידם הקמת שתי שכונות חדשות על ידי הקיבוץ, תוך ביטול מהלך שיוך הדירות שהחל בקיבוץ. כמו כן עסק בעדכון תקנון הפנסיה של חברי הקיבוץ הגמלאים לרבות העלאת גובה הקצבה לאחד הגבוהים בתנועה הקיבוצית .
‎בדצמבר 2019 התמודד שמחה לראשות התנועה הקיבוצית מול היו"ר לשעבר ניר מאיר, והפסיד, לאחר שמאיר קיבל 55% מהקולות ושמחה 44%.

‎בשנת 2020 סיים את תפקידו כיו"ר הקיבוץ לאחר שנבחר לכהן כמנכ"ל התאחדות יצרני החלב בתפקידו זה עסק בהבטחת הייצור ובמגעים עם הממשלה על רקע הרפורמות במגזר החקלאי, וכן קידם את איחוד השורות בארגון בין המשקים הקיבוציים והמושביים. לאחר אירועי 7 באוקטובר הובילה ההתאחדות בראשותו את מיזם 'אחים לרפת' במסגרתו התנדבו רפתנים מכל רחבי הארץ לסייע לרפתני עוטף עזה ורתמה חברות גדולות כמו תנובה ושטראוס להקמת קרנות לשיקום וסיוע לרפתות העוטף. כמו כן קידמה ההתאחדות את הגדלת מכסות החלב לרפתות העוטף. ב-14.2 2024 התמודד פעם שנייה על ראשות התנועה התנועה הקיבוצית מול הדס דניאלי-ילין מקיבוץ יגור, וניצח לאחר שקיבל 54% מהקולות

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן