יום שישי, מרץ 29, 2024

פוסטים אחרונים

"באין חקלאות תפרע מדינה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום, יום רביעי, כ"ג בתשרי, 29 בספטמבר, את נציגות ההתיישבות העובדת. נציגות ההתיישבות העובדת מהווה את הנהגת החקלאים במדינת ישראל. במפגש השתתפו יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח, יו״ר המרכז לשלטון אזורי שי חג׳ג׳, מזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות וחקלאי מרמות נפתלי ירון בלחסן, מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי העופות מוטי אלקבץ, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים יעקב בכר וסגן ראש המועצה האזורית מטה יהודה בני אלירז.

הנשיא הביע את הערכתו הרבה לחקלאי ישראל ואמר: "אני רואה עצמי כידיד של ההתיישבות, החקלאות, המועצות האזוריות, הקיבוצים, המושבים, המרחב הכפרי באשר הוא וכל הגורמים שעוסקים במונח המדהים הזה שנקרא "עד התלם האחרון". זה לא מונח של מה בכך. כך באמת נבנתה מדינת ישראל, וכל מי שלומד היסטוריה ומכיר את המורשת של העם יודע שללא חקלאות לא הייתה מדינת ישראל. ואומר יותר מכך- הרי נאמר במקורות, "באין חזון יפרע העם" אז אני אומר: באין חקלאות תפרע מדינה. לכן בית הנשיא רואה עצמו כגורם ממלכתי חשוב שתומך בחקלאות."

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח הודה לנשיא ואמר: ״ההנהגה החקלאית, מודה לך כבוד הנשיא, בשם כל החקלאים מכל רחבי המדינה ומכל הענפים החקלאיים על תמיכתך לאורך השנים בחקלאות הישראלית ובחקלאים הישראלים. חקלאי ישראל מספקים תוצרת טרייה ומגוונת עבור כלל אזרחי המדינה בעתות שלום ולחימה ובמשברים כדוגמת הקורונה. דרך השקעות בחדשנות ובדור ההמשך נוכל להבטיח את עתידה של החקלאות הישראלית ובכך את עצמאותה של ישראל. אנו מעריכים את תמיכתך בחקלאות הישראלית ובהבנתך בקיומה של החקלאות וההתיישבות הישראלית כאינטרס לאומי למדינה , לאזרחי ישראל ולדורות הבאים."

יו״ר המרכז לשלטון אזורי שי חג׳ג׳ הוסיף: ״החקלאות הישראלית פורצת דרך בכל רחבי הארץ במועצות האזוריות- במושבים ובקיבוצים. החקלאות אינה רק ענף כלכלי, אלא ערך של הפרחת השממה, שמירת הביטחון, שמירת הסביבה, ציונות והתיישבות. אני מודה לכבוד הנשיא על תמיכתו בחקלאות הישראלית ובייצור המקומי למען קיומה ועתידה במדינה שלנו עבור הדורות הבאים."

מזכ״ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר סיפר על הקשר בין הנשיא לבין החקלאים: ״אדוני הנשיא, אתה ידיד ותיק שלי אישית ושל התנועה הקיבוצית. הידידות הזאת נשענת על שורה ארוכה של ערכים משותפים ובתוכם ההבנה כי החקלאות העברית היוותה את התשתית להקמת מדינת ישראל ומהווה את ביטחון המזון עבור אזרחי המדינה לשנים הבאות. אנחנו שמחים בידידותך ובוטחים בך."

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, חקלאי מרמות נפתלי אמר: "אנו מודים לכבוד נשיא המדינה, על האירוח והענקת מקום של כבוד לחקלאות ישראל במשכן בית הנשיא. אנו כאן בשם כל החקלאים, המייצגים את המפעל ההתיישבותי והציוני, החקלאים שדואגים לביטחון מזון בריא וטרי לתושבים, בימי משבר ושגרה, המשמשים שומרי גבולות הלאום בפריפריה הרחוקה, המתכוונים להמשיך ולעבד את אדמות הלאום, על מנת לשמור על החקלאות בישראל. ענף גידול הפירות מתקיים בעיקר בפריפריה, בקוי העימות ועל כולנו לשמור על אסם הפירות של המדינה. החקלאות מהווה מקור לגאווה בינלאומית, מעצם היותה ספק מזון מתקדם, טרי ובריא, וכולנו תקווה כי זו תשמר למען כולנו ולמען הדורות הבאים״.

קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

מזכיר ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח: ״כבוד הנשיא, הציונות וההתיישבות חשובים לקיומה של המדינה. חקלאי ישראל מספקים את כל ביטחון המזון עבור האזרחים- ירקות, פירות, חלב, ביצים ומוצרי בשר. אני מודה לך על חיזוק החקלאות הישראלית בימים אלו ועל היותך רואה חשובות בהשקעות גדולות ובהכנסת דור צעיר במושבים ובקיבוצים לחקלאות״.

מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ: ״אני מודה לך כבוד הנשיא על שותפות רבת שנים ותמיכה בחקלאות הישראלית. דווקא בתקופה הזאת, תמיכתך חשובה לנו מאוד בשביל ולמען עתיד החקלאות במדינה וחיזוק ההתיישבות והמושבים בגבולות המדינה״.

יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוצים, יעקב בכר: ״למדינה יש אינטרס מובהק באירגוני חקלאים חזקים למען חיזוק החקלאות המקומית ועתיד ביטחון המזון במדינה״.

סגן ראש המועצה האזורית מטה יהודה, בני אלירז: ״בעבר, בהווה ובעתיד- החקלאים והחקלאות הישראלית מהווים את ביטחון המזון עבור אזרחי המדינה וביטחון גבולות המדינה״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן