יום שלישי, מרץ 19, 2024

פוסטים אחרונים

מבצע החיסונים לעובדים מהרשות הפלסטינית אשר עובדים בחקלאות בישראל החל היום

חיסון כלל העוסקים בשרשרת ייצור ואספקת המזון יבטיח את ביטחון המזון למדינת ישראל, ישמור על פעילות כלכלית יציבה וחשוב מכך – ימנע את התפשטות המגיפה והמוטציות החדשות

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "ענפי החקלאות השונים, על כל שרשרת האספקה שלהם ומערכות העיבוד, חיוניים למשק החיים שלנו. הם מבטיחים, שלא יחסרו פירות, ירקות, ביצים, חלב ובשר על הצלחת הישראלית. הבחירה לחסן את כל העוסקים במלאכת הבטחת המזון שלנו, תשמור על כלכלה יציבה בענף, תמנע מחסור בידיים עובדות ותאפשר המשך אספקה של תוצרת מקומית טרייה ומגוונת לציבור כולו. מלבד זאת, מדובר בהחלטה הומנית שתגן על בריאותם של החקלאים ושל הציבור ככלל, ובתקווה תמנע את המשך התפשטות המגיפה"

על מנת להמשיך ולדאוג לביטחון המזון לאזרחי ישראל, פנה מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ', אל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' יחזקאל (חזי) לוי, בבקשה לחסן גם את העובדים הפלסטינים העובדים בחקלאות, כדי לדאוג לבריאותם כמו גם לבריאות הסובבים אותם בשרשרת ייצור ואספקת המזון, ובעיקר כדי לא לפגוע בעבודה התקינה בענפי החקלאות השונים. בעקבות פנייתו מבצע החיסונים החל היום.

בעונה זו של השנה נמצאים בישראל כ-11,000 עובדים פלסטיניים בשלל עבודות מהייצור בשדות ועד לעבודות בבתי מיון ואריזה. מרביתם מגיעים משטחי הרשות, עוברים מדי יום לישראל ובחזרה. עובדים אלו עובדים כתף אל כתף עם המעסיקים והעובדים הישראליים והזרים, חיסונם יאפשר רציפות תפקודית ומערכתית של שרשרת ההספקה של התוצרת החקלאית הטרייה וביטחון מזון לציבור הצרכנים. כמו כן, לאור רמת ההתחסנות הנמוכה בשטחי הרשות, חיסון העובדים הפלסטינים יפחית את הסיכון משני צדי המתרס. בשל כך, משרד החקלאות השקיע מאמצים רבים מול הגופים המקצועיים והמדיניים על מנת לקדם את חיסונם של העובדים הפלסטיניים. כאמור, מאמציו של המשרד נשאו פרי ומבצע החיסונים יחל בימים הקרובים, ויבוצע בפועל במעברים לתוך ישראל.

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ': "עם תחילת משבר הקורונה, משרד החקלאות סיכם עם משרד הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ״ש) על המשך העסקת עובדים פלסטינים בישראל בענפי החקלאות. מהלך זה מנע מחסור בתוצרת חקלאית טרייה במדפים, והבטיח שאזרחי ישראל יוכלו להנות מפירות וירקות טריים ומזינים. הרצון והצורך לחסנם הוא בראש ובראשונה הומני, ושנית הוא נכון בראייה רחבה של בריאות הציבור".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן