יום שלישי, אפריל 23, 2024

פוסטים אחרונים

שוסטר – הרחבת היצוא לאנגליה

סיור משותף לשר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר עם סגן שגריר בריטניה בישראל, מארק פאוואר.

היום (8.12) קיים שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, סיור בעוטף עזה יחד עם סגן שגריר בריטניה, מר מארק פאוואר. במסגרת הסיור נערכה לסגן השגריר סקירה בנושא החיים האזרחיים בעוטף עזה תחת איום הטרור, בדגש על הפעילות החקלאית תחת איום הרקטות. בנוסף, התקיים דיון בנושא בהשתתפות אופיר ליבשטיין, ראש מועצה אזורית שער הנגב, יהודית אוליאל, סגנית ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, איתמר רביבו, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון.

צילום: יוסי זמיר, לע"מ

בריטניה הינה שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל באירופה והשלישית בעולם. בשאיפה לשמר שותפות זו, נחתם בפברואר 2019 הסכם סחר ושותפות המסדיר את יחסי הסחר בין המדינות גם לאחר תום תקופת המעבר של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. בהיבט החקלאות, מאזן הסחר בתוצרת חקלאית ומזון עומד נכון לשנת 2019 על ייבוא מבריטניה בסך של כ-204 מיליון דולר וייצוא מישראל בסך של כ-115 מיליון דולר.

על מנת לשמר מאזן זה, שואף משרד החקלאות לפתח אפיקי שיתוף פעולה נוספים עם הבריטים בהקשרים חקלאיים, הכוללים הרחבת ערוצי ייצוא של תוצרת חקלאית והשקעה בידע וטכנולוגיה ישראלים. לשם כך, במהלך הסיור ביקרו השר והשגריר במו"פ דרום, אשר עוסק בפתרונות חקלאיים הן לבעיות עכשוויות והן בפיתוח ארוך טווח בתחומים של טכנולוגיות ייצור והחדרת מוצרים חדשים. כמו כן, נערך סיור במפעל גזר, העומד כאופציה מרכזית לייצוא.

צילום: יוסי זמיר, לע"מ

השר אלון שוסטר מסר: "אני רואה חשיבות גדולה במפגש מעמיק של אנשי הקהילה הבינלאומית עם אזור עוטף עזה ושדרות. שמחתי מאוד לארח את מארק פאוואר, סגן השגריר הבריטי, ולסייר איתו בעוטף. פגשנו גם ראשי רשויות שמכירים טוב מכולם את האתגרים והמורכבות של חיים בצל איום הרקטות, עם יד מושטת לשלום. בנוסף, ראינו יחד במרכז המחקר החקלאי מו"פ דרום את המעיין הנובע של הידע החקלאי, ההופך את ישראל למעצמה של חקלאות סף המדבר."

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן