הוארך הפתור ממס על העסקת עובדים זרים בחקלאות, הפתור ינתן לשנתיים נוספות

היום ( ד') אושר בקריאה ראשונה בכנסת הארכת פטור נוספת של שנתיים על העסקת עובדים זרים בחקלאות.

מס המעסיקים לחקלאים, המכונה היטל עובדים זרים, קובע כי מעסיק בענף החקלאות חייב בתשלום היטל העסקת עובד זר בשיעור של 10% מסך ההכנסה ששילם לעובד בשנת מס מסויימת. היום (ד') אישרה וועדת הכספים של הכנסת את החוק לקריאה שנייה ושלישית.

הארכת הפטור מהיטל עובדים זרים תאפשר חיסכון של עלויות דרמטיות לחקלאים, בסכום שמוערך בכ 250 מיליון ש"ח. ובכך תמנע עליית מחירים עבור הצרכן.

בתחילת 2016 החליטו שר האוצר לשעבר משה כחלון ושר החקלאות לשעבר אורי אריאל לבטל את מס המעסיקים על עובדים זרים בענפי החקלאות, הוראה שפגה בסוף 2020.היום הוערכה תקופת ביטול המס לשנתיים הקורובות.

היטל על העסקת עובדים זרים נקבע בישראל בחוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל (שהוא "חוק ההסדרים" לשנים 2003 ו-2004). ההיטל מוטל על מעסיקו של עובד זר, באחוז מסוים מהכנסתו החייבת של העובד הזר. בדברי ההסבר לחוק נאמרכי "עלות העסקת עובד זר נמוכה מעלות העסקת עובד ישראלי" בחקלאות ההיטל הוא בשיעור 10% כך, חקלאי המשלם לעובדיו שכר מינימום צפוי ללא הפטור לשלם 530 ₪ נוספים בכל חודש על כל עובד שהוא מעסיק.

השר אלון שוסטר אמר בנושא: "אני מברך על הקידום המהיר של החוק להארכת הפטור ממס המעסיקים בחקלאות. פעלתי רבות מול גורמים בממשלה ובכנסת כדי שתהליך החקיקה יהיה מהיר ושעננת חוסר הוודאות בעניין תוסר מעל חקלאי ישראל. לא רק החקלאים מרוויחים כאן, אלא אזרחי ישראל כולם. הדבר האחרון שהם צריכים בשעת המשבר הבריאותי והכלכלי שפוקד אותנו הוא עלייה במחירי המזון, שהייתה עלולה להגרם עקב השתת עלויות כבדות על החקלאים."

ח"כ קטי שיטרית מהליכוד " יש צורך לתמוך בחקלאים הישראלית שלנו ולשמור על ענף החקלאות עצמאי ויצירתי ענף החקלאות התמודד עם קשיים רבים לפני הקורונה, ונמנעה כניסת עובדים זרים לארץ ובמקביל נוצר חוסר התעניינות של הישראלים לעבוד בחקלאות, הטלת מס מעסיקים נועדה לעודד עבודה מקומית בתחום אבל כפי שניתן לראות הישראלים לא פנו לעבוד בתחום הזה, הטלת מס לא תשרת את האינטרס הישראלי ולמעשה תביא על החקלאית מכה קשה עוד יותר".

לדברי שי חג'ג' יו"ר המועצות האזוריות שהתבטא בנושא  "מטרת הטלת מס מעסיקים על עובדים זרים בחקלאות נועדה לעודד עבודה עברית בחממות ובמשקים. כיוון שאין מספיק עובדים ישראלים שמוכנים לעבוד בחקלאות, לפי הטענות שמושמעות בענף, נוצרה מצוקה ולכן ואין צורך בהטלת המס המכביד".

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, אמר: "מוטלת עלינו האחריות לשמור על ביטחון המזון ועל החקלאות הישראלית ועצם הארכת ביטול המס תקל משמעותית על חקלאים רבים מעול מיותר. כעת, עם הסכמת שר האוצר, אנו, הארגונים החקלאיים, פועלים כדי להעביר בכנסת את הארכה כדי שתיכנס לתוקף במיידי".

מאמר קודםהצעירים המבטיחים בחקלאות של ועידת משוב – המחר של החקלאות בישראל
מאמר הבאמחירי המים בישראל הם מהגבוהים בעולם

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן