יום שלישי, אפריל 30, 2024

פוסטים אחרונים

שי חג'ג' – איש השנה בחקלאות 2020

שי חג'ג' ראש המועצה מרחבים ויו"ר המועצות האזוריות, הוא איש השנה בחקלאות לשנת 2020 של ועידת משוב לחקלאות. 

חג'ג' התחיל להוביל את מועצה אזורית מרחבים לפני 8 שנים ולפני שנתיים הגיע למרכז המועצות האזוריות – מכהן כיום בתור היו"ר. זו פעם ראשונה שאיש ליכוד נמצא בתפקיד הזה, דבר שעזר מאוד לפתיחת הדלתות במשרדי הממשלה השונים לטובת החקלאות והחקלאים.

ביקשנו מחיים אלוש יו"ר קבוצת משוב על חג'ג' ועל פועלו: "אני 35 שנה בתחום. ההתיישבות שינתה צד וזזה. בא איש מושבים, ליכודניק, לכאורה מהצד השני של המתרס – אבל מושבניק אותנטי, בן למשפחת חקלאים. שי חג'ג' הוא איש עם אישיות מאוד חיובית. הוא הגשר בין המתרסים. לשי יש גישה ישירה לראש הממשלה ולשרים והוא מנצל אותם כדי לעשות הרבה דברים לטובת החקלאות. בזכות שי הרבה מחיצות נשברו. המושבים והקיבוצים לא צריכים להיות שייכים רק לצד אחד של המפה הפוליטית, בטח בתוך המציאות היום".

חג'ג', שהתרגש בעת הענקת הפרס, סיפר ש"אני בא ממשפחה חקלאית. עבדתי במשק , ואני אוהב אותו." חג'ג' לא ביזבז זמן וישר התייחס לסוגיות בוערות שצריכות לדעתו טיפול מיידי. "קודם כל, הטיפול בועדות הותמ"ל. אחרי הרבה מאבקים לא פשוטים בשנה האחרונה אנחנו במשא ומתן על האם ואיך להאריך אותו לטובת החקלאים. הדבר השני הוא הועדות הגאוגרפיות וחלוקת ההכנסות. הגענו להישגים יפים ויצרנו פרמטרים על איך פותחים ועדה. התעסקנו גם בהארכת הפטור ממס למעסיקים. מדובר ב150,000,000 בשנה שילכו לחקלאים. רתמנו גם את האוצר לענין הזה ויצרנו חקיקה חיובית".

חג'ג' הוסיף שחוק החקלאות שהוגש ביחד עם משרד החקלאות הוא הישג משמעותי "שפעם אחת ולתמיד יגדיר למה צריך חקלאות במדינת ישראל ומה התפקיד שלה". עוד הוסיף – "לגבי הסכם החלב – אנחנו מתקדמים לקראת הסכם חדש שישמור על התכנון בענף, דבר שהוא קריטי לקיום הענף. עיקר העבודה היא מול הממשל המרכזי. המטרה היא לשים את הבעיות והאתגרים של החקלאות על השולחן המרכזי של הממשלה, כולל ועדות הכנסת. אני שמח וגאה במה שעשינו – היום כמעט כולם מדברים חקלאות".

שי, איפה נהיה בעוד חמש שנים?

"אני רוצה שיהיה אופק לחקלאות בישראל. שבן אדם צעיר ירצה להיות חקלאי בישראל – הוא יוכל להקים חווה או משק וידע שהוא יכול להתפרנס בכבוד. זה המרכז. אם נגיע לזה ב5 שנים הקרובות – תהיה לנו חקלאות ענפה במדינה. אוכלוסית העולם מכפילה את עצמה, אם אנחנו רוצים ביטחון מזון – וראינו בקורונה מה זה אומר – צריך לדאוג ביחד שהחקלאות תתפתח כמו שצריך. בלי חקלאות אין טכנולוגיה חקלאית שנמכרת במיליארדים של דולרים"

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן