יום שישי, אפריל 19, 2024

פוסטים אחרונים

אין מצב שמבטלים בגלל המצב – ועידת ישראל לחקלאות של משוב יצאה לדרך. גם השנה, במיוחד השנה!

10 פאנלים מקצועיים. הענקת פרסים. אנשי מפתח מהפוליטיקה, העולם החקלאי והארגונים השונים. חקלאיות וחקלאים ואנשי השטח – כולם הגיעו לועידת ישראל לחקלאות של משוב לגעת בסוגיות הבוערות שעל הפרק – הרבה קורונה, הרבה בחירות, הרבה חקלאות. 

"אנחנו רצים עם הועידה כבר 11 שנים. היא השתנתה עם הזמן אבל תמיד הייתה בית לחקלאות ולחקלאי ישראל ונתנה במה לכל השיחות החשובות, השאלות המרכזיות והסוגיות הבוערות", מספר חיים אלוש, יו"ר קבוצת משוב ויוזם הועידה. "התרגלנו לועידה גדולה של יומיים בירושלים, עם פאנלים, מופעים והרצאות. לפני כמה חודשים, כשהבנו שכינוס גדול כבר לא יהיה, החלטנו שהועידה תתקיים – ויהי מה. החקלאות הישראלית תמיד ידעה להתאים את עצמה למצבים משתנים ומאתגרים. החלטנו לעבור לפורמט אחר ששומר על המסורת הקיימת. אותם פאנלים, אותם אורחים, אפילו דני קושמרו הנהדר שהולך איתנו דרך הגיע. במקום אולם גדול הגענו לאולפני YNET בראשון לציון ואירחנו שם בפאנל משודר שהגיע לחקלאים ברחבי הארץ דרך הזום".

צוות הועידה מספר שהחשש בהתחלה היה גדול – עולם החקלאות לא רגיל לפעולה דיגיטלית ובנוי על מפגש פיזי. אבל לפתע התברר שהיתרונות עולים על החסרונות – חקלאים מכל הארץ יכלו להצטרף וחלקם גם התחברו לזום ישר מהמשק, תוך כדי יום העבודה. 

הפאנלים התעסקו באתגרים הנוכחיים של התקופה – הליכה נוספת לבחירות, מגיפת הקורונה וההשלכות הכלכליות שלה – לצד הסוגיות ארוכות הטווח שמעסיקות את החקלאיים. היום התחיל משיחה על ביטחון המזון בישראל ועל התמודדות עם סחף היבוא והפגיעה שלו בחקלאי. משם לשיחה על ההתחממות הגלובלית ואתגרי מזג האויר הגדולים. השיחה המשיכה לפוטנציאלים הגלומים בהסכמי השלום עם מדינות המפרץ, התמודדות עם הפשיעה החקלאית והתחרות בשיווק תוצרת חקלאית בישראל. בצהרי היום נגעו הפאנלים בחיזוק מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בטכנולוגיה חקלאית, שינוי פרדיגמות בהעסקת עובדים זרים והתמודדות עם גריעת שטחים חקלאיים. הפאנל האחרון עסק בהוזלת מחירי המים לחקלאות.

בנוסף לכל הפאנלים החשובים והשיחות המיוחדות הוענקו פרסים וסרטונים שונים – ועל כל אלה (ועוד ועוד) נפרט בגליון מיוחד זה, שמוקדש לועידה.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן