שבת, אפריל 20, 2024

פוסטים אחרונים

האוצר מתקפל?

לפי דיווח שר החקלאות בפגישה אתמול של שרי החקלאות וההאוצר סוכם על הטבות לחקלאים

התקדמות משמעותית במגעי משרד האוצר והחקלאות לקראת שנת 2021
בתום פגישה שהתקיימה אמש (ה') בין שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, לשר האוצר ישראל כץ, יחד עם צוותיהם המקצועיים, נרשמו הישגים משמעותיים לענפי החקלאות הישראלית.

הפגישה, שהתקיימה באווירה טובה וידידותית, התמקדה במספר סוגיות הנמצאות על שולחנו של שר החקלאות ופיתוח הכפר. סוגיות שהייתה סביבן אי ודאות שהטרידה את חקלאי ישראל.

במסגרת הפגישה הוסכם כי בתקציב וחוק ההסדרים הקרוב יכלל החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, ויושווה לחוק המקביל בתעשייה. מדובר באחת מ-15 הנקודות בתכנית ההאצה שהגיש מנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר נחום איצקוביץ, למשרד האוצר עם היכנסו לתפקיד, והעברתו של החוק תאפשר הורדה של אחוזים רבים במסים שמשלמים חקלאי ישראל.

בנוסף, הוסכם בין הצדדים כי הפטור ממס מעסיקים לחקלאים יימשך וכי בשבוע הבא הנושא יעלה לדיון בין ארגוני החקלאים והמועצות האיזוריות לבין נציגי משרדי הממשלה כדי לדון על הפרטים.

עוד דובר בפגישה על ענף החלב, והוסכם בין הצדדים כי הענף יישאר מתוכנן. הדיונים על הסכם החלב יימשכו בין נציגי החקלאים, מועצת החלב, משרד החקלאות ומשרד האוצר ומחיר המטרה יוארך בחצי שנה נוספת, עד אמצע 2021. הצו להארכת מחיר המטרה יפורסם להערות הציבור בהקדם ויובא לאישור וועדת הכלכלה של הכנסת בשבועות הקרובים.

בנוגע למחסור החמור בידיים עובדות בחקלאות, הונחו אנשי משרד האוצר לשלב את ענף החקלאות בתכניות ההכשרה לתעסוקת ישראלים שמוביל משרד האוצר בתקופת הקורונה, ובמקביל ימשיך לפעול משרד החקלאות ופיתוח הכפר להוספה של כ- 5000 עובדים זרים בענפי החקלאות, שייתנו מענה מיידי לצורך של החקלאים בידיים עובדות.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן