יום שלישי, אפריל 23, 2024

פוסטים אחרונים

יהודי קוצ׳ין כמודל לעדה האתיופית

עמית יפרח ארח את סגן שר הביטחון במושב נבטים

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח אירח היום את סגן שר הביטחון, גדי יברקן במושב נבטים.
מושב נבטים הינו מושב אותה הקימה הקהילה הקוצ׳ינית וממוקם במועצה האזורית בני שמעון. במושב מרכז מורשת של יהדות קוצ’ין, בית כנסת שהועתק מקוצ׳ין למושב ועוד.
סגן השר הגיע לנבטים כדי ללמוד מנסיונם של של תושבי המקום בהקמת ישוב המבוסס על מורשת ייחודית. זאת במסגרת ההכנות להקמת ישוב מעורב שיוקם במרכז הארץ, בבסיסו תעמוד מורשת ״ביתא ישראל״ (של יהדות אתיופיה).
במהלך הפגישה קיימו נציגי המושב ומזכ״ל התנועה, עמית יפרח דיון על האתגרים בהקמת המושב ובהקמת מרכז המורשת אל מול שמירת הציביון והסברתו לציבור הכללי.

סגן השר לביטחון פנים, ח״כ גדי יברקן: ״שמחתי לבקר היום במושב נבטים המשמש בית לקהילת יהודי קוצ'ין. הגעתי כדי ללמוד מקרוב על הקמת מרכז מורשת יהדות קוצ'ין הממוקם בישוב, זאת במסגרת ההכנות להקמת ישוב מעורב במרכז הארץ, שבמרכזו תעמוד מורשת ביתא ישראל.
התרגשתי למצוא קווי דמיון רבים בין הקהילה המיוחדת של יהדות קוצין לקהילת ״ביתא ישראל״.
שמעתי מראש המוצעה ומנציגי התושבים על הבעיות הבטחוניות של הישוב. אפעל להבטיח את ביטחונם של תושבי נבטים והאיזור.
אני מודה למנכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח על השיתוף הפעולה והרצון לסייע ולראש מועצת בני שמעון ניר זמיר על האירוח הלבבי״.

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״מטרת הביקור היתה להציג לסגן השר דגם של יישוב המבוסס על מורשת ייחודית , ונבטים הינו ייחודי הן בהיבט המיקום שהינו מורכב מבחינה בטחונית והן בהיבט הקהילה הקוצ׳ינית שבנתה מרכז מורשת אשר מספר את סיפור הקהילה מהגעתה לארץ ועד ביסוסה במושבים בנגב , בפרוזדור ירושלים ועל גבול הצפון . אני מודה לסגן השר על הביקור ועל הנכונות להירתם לטובת צרכי המושב״.

יו״ר האגודה החקלאית במושב נבטים ויו"ר מרכז מורשת יהדות קוצ'ין, ד״ר נחמיה שחף: ״מורשת אבות של אלפי שנים חייבים לשמר ורק ע"י מנהיגים כמוך יכולים להפוך את חלום של שימור מורשת המופלאה שלכם למציאות של מוזיאון ומרכז מורשת פעיל למען הדורות הבאים״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן