יום רביעי, ספטמבר 11, 2024

פוסטים אחרונים

שותפות חקלאית חדשה בעוטף

הקיבוצים כפר עזה, סעד ומפלסים מתאחדים לשותפות חקלאית לכלל ענפי הצומח תחת "גידולי כ.ס.מ" יגודלו וישווקו לציבור גידולים מגוונים, לרבות גידולי שדה, אבוקדו ופרי הדר

כידוע, הקיבוצים באזור עוטף עזה נפגעו קשה במתקפת ה-7 באוקטובר, ומאז הם מפונים למקומות שונים בארץ, מחכים לשוב לבתיהם. בימים אלה, נדמה כי יש "קרן אור" בתוך האפילה שפקדה אותם מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל", ותושבי איזור העוטף מרימים את הראש מבעד לאסון הכבד. בימים האחרונים החליטו החקלאים בקיבוצים כפר עזה, סעד ומפלסים לאחד כוחות ולהקים אגודה חקלאית משותפת, תחת השם "גידולי כ.ס.מ".

תחת "גידולי כ.ס.מ" יכללו כ-26,500 דונם של שטחי גידול, בהם יגודלו וישווקו גידולים מגוונים, לרבות אבוקדו, פירות הדר וגידולי שדה. בשלב הראשוני יועסקו בשותפות עשרות עובדים, מרביתם חקלאים ותיקים תושבי שלושת הקיבוצים, כולם מקצועיים ובעלי ידע רב בגידולים מגוונים.

יפתח נהרי, מנכ"ל גידולי כ.ס.מ, מספר כי "לפני המלחמה, איזור העוטף נחשב ל'אסם התבואה' של ישראל, תוך שהחקלאים המקומיים מספקים כמה מן הירקות והפירות המרכזיים והחשובים ביותר ושומרים על הביטחון התזונתי של אזרחי ישראל. כידוע, מאז השבת השחורה איזור העוטף נפגע באופן קשה, וכך גם החקלאים שנאלצים להתמודד עם קשיים רבים, כאשר הם עובדים לעיתים 'תחת אש', עם מיגון חלקי ותשתיות לקויות ועם נגישות מוגבלת לשטחי הגידול שלהם. גם המחסור בעובדים מקצועיים פגע קשות בעבודת החקלאות ובמגדלים, שמתמודדים גם עם נזקים כלכליים אדירים. ויחד עם זאת, עבדנו קשה בחודשים האחרונים כדי לנסות לשמור ולהצמיח כמה שיותר גידולים בשדות, במטעים ובפרדסים".

לפי הערכות, כ-75% מהירקות בישראל וכ-20% מהפירות גדלים באיזור העוטף במערב הנגב. לאור זאת, האיזור, הכולל את העיר שדרות ואת היישובים (בעיקר קיבוצים ומושבים) הנמצאים בתחומי המועצות האיזוריות שער הנגב, אשכול, שדות נגב, חוף אשקלון ומרחבים.

נהרי מציין כי "בדרך של שיתוף פעולה נוכל למנף את היתרונות היחסיים של כל קיבוץ וכך נשיג תוצאות חקלאיות מצוינות יחד, נוכל לשמור על הסביבה ועל המשאבים העומדים לרשותנו, להתוות דרך של חדשנות וקידמה חקלאית, ונתרום לקהילה באיזור ולחיזוק הקשר והמרקם החברתי בין הקיבוצים. אנו מאמינים כי כל אלה יובילו אותנו להפקת תוצרת חקלאית איכותית ובריאה, ובמקביל גם נתרום לפיתוח האזור מבחינה כלכלית וחברתית, לטובת כולנו ולמען הדורות הבאים".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן