יום שישי, אוקטובר 18, 2024

פוסטים אחרונים

״החקלאות בערבה ממציאה את עצמה כל פעם מחדש במגוון הגידולים ובמחקר ופיתוח״

מזכירות התאחדות חקלאי ישראל קיימה סיור בישובי המועצה האזורית הערבה התיכונה. ■ במועצה אזורית הערבה התיכונה 7 ישובים, 5 מהם חקלאיים. כ-65% מתושבי הערבה התיכונה מתפרנסים מחקלאות, בכ-620 חלקות חקלאיות, המשתרעות על פני 34 אלף דונם ■ בסיור אף הועלה נושא ביטחון הישובים מול הגבול הירדני בחזית המזרחית של המושבים.

מזכירות התאחדות חקלאי ישראל קיימה סיור בישובי המועצה האזורית הערבה התיכונה.
הסיור נפתח במו״פ ערבה בחצבה במהלכו קיבלו חברי המזכירות סקירה מראש המועצה, מאיר צור ומראש הועדה החקלאית במועצה, עופר גור על ענף החקלאות בערבה התיכונה והאתגרים הקיימים באזור, משם סיירו במו״פ ונחשפו לזנים שונים של עגבניות ופלפלים.

במועצה אזורית הערבה התיכונה 7 ישובים, 5 מהם חקלאיים. כ-65% מתושבי הערבה התיכונה מתפרנסים מחקלאות, בכ-620 חלקות חקלאיות, המשתרעות על פני 34 אלף דונם; כ-22,000 דונם ירקות, כ- 11,000 דונם מטעים וכ-600 דונם פרחים. ענף הפלפל הינו עדיין הדומיננטי בגידולי הירקות בערבה ומשתרע על שטח של כ- 7,000 דונם. כמו גם, האבטיח (כ-5,000 דונם) והמלון (כ- 3,500 דונם).

מלבד הגידולים המסורתיים המזוהים עם הערבה התיכונה, מרחיבים חקלאי הערבה את מגוון הרכב הגידולים, בתמיכת מועצה אזורית הערבה התיכונה, מחקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר ובתמיכת משרד החקלאות וקק"ל. כך התייצב שוק של גידולים נוספים, ביניהם החציל )כ-900 דונם(, גידול תבלינים וגידול עלים (כ-1,300 דונם), עגבניות מזנים שונים (כ-1,200 דונם),קישוא (כ-400 דונם), בצל (כ-450 דונם), דלעת (כ-440 דונם), מלפפון (כ-250 דונם), וכ-950 דונם של גידולי ירקות נוספים (ארטישוק, בצל ירוק, דלורית, כרוביים, שום, אספרגוס ותירס).

במהלך הסיור פגשו חקלאים וסיירו בחממות, מטע תמרים ואף בגידול דגי נוי לשוק המקומי וליצוא.

בסיור אף הועלה נושא ביטחון הישובים מול הגבול הירדני בחזית המזרחית של המושבים.

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״על מדינת ישראל להקצות תקציבים לחיזוק הביטחון עבור תושבי מושבי הערבה התיכונה מול החזית המזרחית המתגבשת עם הגבול הירדני״. על החקלאות באזור אמר יפרח: ״אני גאה בחקלאות בערבה הממציאה את עצמה כל פעם מחדש בגידולים חקלאיים שונים ומגוונים, במחקר ופיתוח ובחידושים החקלאיים. גם כאן, על מדינת ישראל לדאוג לחיזוק החקלאות למען עיבוי האוכלוסיה, בעיקר בתקופה זו״.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אורי דורמן אמר: ״התרשמנו מאוד מהיכולת של החקלאים בערבה להתאים את עצמם למציאות המשתנה ולהתאים את עצמם כל פעם מחדש לאתגרים החדשים הניצבים בפניהם. חשוב שממשלת ישראל תיתן את האמצעים למשרד החקלאות ובטחון המזון לתמוך בצמיחה של החקלאות בערבה ואת הכלים להפחתת עלות גורמי היצור במטרה להכפיל את הייצור החקלאי ולהגדיל את האוכלוסיה באזור חשוב זה ולא תפגע בעוגנים החשובים לחקלאות כדוגמת הרעיון לשנות מודל הפעלת שה״מ וביטול נקודות זיכוי לעובדים זרים״.

יו״ר המועצה האזורית הערבה התיכונה, מאיר צור אמר: ״אני מודה לחברי מזכירות ההתאחדות שהגיעו ונחשפו לחקלאות המדהימה שיש לנו כאן בערבה ולחקלאים השורשיים שממשיכים לעבד את האדמה ולייצר סחורה חקלאית טרייה לאזרחי המדינה״.

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן