יום ראשון, יוני 23, 2024

פוסטים אחרונים

10.7 מיליון דולר למימון מחקר חקלאי ישראלי-אמריקאי משותף

קרן BARD, הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח חקלאיים של ארה"ב וישראל, הכריזה בשבוע שעבר על המענקים והמלגות לשנת 2024 בהיקף כולל של 10.7 מיליון דולר שאושרו במועצת המנהלים של הקרן.

השנה תעניק הקרן 28 מענקי מחקר, שבע מלגות לפוסט-דוקטורנטים במסגרת התוכנית ע"ש יואש ועדיה ושלוש מלגות השתלמות נוספות. נוסף לכך, תעניק הקרן שלושה מענקים לעריכת סדנאות משותפות בינלאומיות, בנושאים בעלי עניין לשתי המדינות ואשר נוגעים להשפעות ההתחממות הגלובאלית ולצורך בחיזוק ביטחון המזון בשתי המדינות.

המחקרים שמומנו חולשים על תחומי מחקר שונים ומגוונים, החל ממחקר גנטי ושימוש בבינה מלאכותית לאיתור מוקדם של מחלות בצמחים, וכלה בטיפול בפסולת חקלאית ובשימור התוצרת החקלאית לאחר הקטיף. לצד אלו, מציעים המחקרים שמומנו פתרונות להשפעות האקלים על הגידולים החקלאיים כמו גם לניהול משאבי המים לחקלאות.

לאחרונה פתחה הקרן מסלולי מימון חדשים, הכוללים בין היתר, מסלול לתמיכה במחקרים בתחומי חקלאות המים והחקלאות המדברית בשיתוף המדענית הראשית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, וכן מסלול לתמיכה במחקרים בתחום הביטחון התזונתי בשיתוף משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה. זאת בנוסף למסלול התמיכה בתחומי המזון והתזונה במשותף עם רשות החדשנות.

פרופ' יורם קפולניק, מנכ"ל הקרן :"המחקרים שהקרן מממנת נוגעים במגוון רחב של סוגיות הקשורות לחקלאות מזון ותזונה. מחקרים אלו יסייעו לנו לפתור חלק מהאתגרים העומדים בפני מערכות המזון בימינו, כגון הצורך להאכיל יותר אנשים למרות הידלדלות/שחיקת המשאבים הטבעיים, ההתחממות הגלובאלית והצורך באימוץ פרקטיקות חקלאיות בנות קיימא. המענקים והמלגות המוענקים ע"י קרן BARD מסייעים גם להכשרתו של דור העתיד במחקר החקלאי, שיבטיח המשך מציאת פתרונות לאתגרים הרבים בתחום".

פרופ' עודד שוסיוב, יו"ר מועצת המנהלים מוסיף: "אספקת מזון לאוכלוסיית שתי המדינות היא אתגר בעל חשיבות ממעלה ראשונה. מחקר יישומי שקרן BARD שמה לה למטרה לתמוך בו הוא אחד הכלים המבטיחים לאספקת המזון בעתיד. יחד עם זאת, חשוב לציין כי במהלך השנים העלויות לביצוע מחקר שכזה גדלו באופן משמעותי, ולכן התוספת התקציבית שהתקבלה השנה מבורכת ומשמעותית במיוחד. לתוכניות המענקים של BARD 25% סיכויי הצלחה, והן מהוות מקור מימון תחרותי חשוב עבור מדענים מישראל ומארה"ב".

קרן BARD (קמ"ח) נוסדה בשנת 1977 ע"י ממשלות ישראל וארה"ב. הקרן מפעילה מספר תוכניות למימון תחרותי של מחקר ופיתוח חקלאי, בנושאים שבהם יש לשתי המדינות אינטרסים משותפים. במשך השנים מימנה הקרן למעלה מ-1,450 מחקרים בהשקעה של 345 מיליון דולר.

הקרן מממנת מחקרים העוסקים, בין היתר, בטכנולוגיות רובוטיות המייעלות את עבודת החקלאי; במציאת דרכים למניעת אובדן מזון, בכל שלבי שרשרת האספקה; בטיפוח והשבחה של זנים חדשים, תוך שימת דגש על איכות התוצר (ולא רק על הכמות); בטיפול במחלות ובמניעת מחלות בצמחים ובבעלי חיים; ובניצול אפקטיבי ובר קיימא של משאבי הגידול (קרקע ומים).

רשימת הזוכים מתפרסמת באתר הקרן

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן