שבת, יולי 27, 2024

פוסטים אחרונים

הביצים של ארדואן או של אבן מנחם

בימים ההם אין ממשלה בישראל – כך יסכמו בעוד תקופה לא ארוכה את התנהלות ממשלת ישראל אל מול לולני הצפון לאחר שיתברר שיש מחסור ענק של ביצי מאכל שרובם המכריע מגיע מיישובי קו העימות בצפונה של ישראל.

ממשלת ישראל זו שנעלמה ונאלמה לא הכינה מודל פשוט לסיועי ללולנים הקטנים ש"גורשו" מבתיהם בצו אלוף או דומה לו והפכו לשטח צבאי סגור ולמטרות של ירי נגד טנקים של החיזבאללה.

נראה כי שמם של הטילים בצפון צריך להפוך מנ"ט לנ"ל כלומר לטיל נגד לולים.
הואיל וכאמור הממשלה לא סיפקה פתרון ישים ללולני קו הגדר הם צריכים לשים נפשם בכפם ולהסתנן, מדי יום, לתוך השטח הצבאי הסגור כדי לאסוף ביצים תחת אש.

ניקח לדוגמא את מושב אבן מנחם שרק לפני ימים ספורים הוציא אלוף פיקוד צפון צו (בצדק מבחינה מבצעית) והפך את כל שטח הלולים במושב לשטח צבאי סגור. מעניין מה חשב לו הדרג המדיני ששמע ואולי גם אישר את החלטת אלוף הפיקוד שלולני אותה אבן מנחם (שהיא רק דוגמא למושבים רבים נוספים כמו אביבים ודובב ) ינטשו את הלולים בהם השקיעו מיטב כספם וחייהם מבלי שיזכו לפיצוי ממשלתי מהיר וזמין על ההשקעה ואובדן ההכנסה.

ממשלת ההבטחות והמילים הציגה מתווה לפיצוי שכדי להגיע לקו הגמר של קבלת פיצוי על המגדל – מושבניק או מושבניקית מבוגרת ) לשכור שירותיהם של פרופסורים למשפט ורואי חשבון ידועי שם כדי לצלוח את הטופסולגיה הנדרשת ואולי צריך להוריד אפליקציית וייז לנסיעה בנבכי הביורוקרטיה הממשלתית כדי לנווט בין "המסלול האדום" לפיצוי , או "המסלול הירוק הנורמטיבי המהיר" שכנראה שונה מ"המסלול הירוק הנורמטיבי" ( הלא מהיר) . לא פלא שרבים הגיעו למסקנה שכניסה ללול תחת אש פשוטה יותר ממילוי טופס הפיצוי.

מסתבר שלא צריך להמציא את הגלגל רק לקרוא את דרך הטיפול באותה בעיה במלחמת לבנון השנייה – רק 17 שנים חלפו 17 שנים חלפו וחלק משרי הממשלה של אותה תקופה עדיין אתנו. אחד מהם השר שלום שמחון אפילו גר באבן מנחם ומחזיק בלול. מסתבר שאותו שמחון הכין מודל פיצוי פשוט לחקלאי הצפון באותה מלחמה תוך תיאום עם שר האוצר דאז, אברהם הירשזון, שמצא את המימון לפיצוי החקלאים הנפגעים.

מסתבר שבשנים חלפו הייתה ממשלה שעושה ( זו בראשות אולמרט ) והיא הוחלפה בממשלה שרק מדברת . במקום הצלת הלולים ומפעל החיים של הלולנים החיים על קו הגבול עם לבנון הממשלה מפיקה מגוון מתווים עוד ועוד טפסים ומשחררת הרבה הודעות לעיתונות. הואיל והודעות לתקשורת אינן מטילות ביצים כנראה שנגלה בקרוב שביצים של ארדואן מטורקיה החליפו את הביצים של שמחון וחבריו מאבן מנחם. לטורקיה יזרום כסף של צרכני ישראל כדי לממן את מטה חמאס ואת הקמפיין האנטי ישראלי שלהם , הלולן הטורקי ישגשג ואילו הישראלי-הצפוני יקרוס

יורם דורי שימש כדובר תנועת המושבים 1988-1993

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן