שבת, אפריל 27, 2024

פוסטים אחרונים

חקלאות לפי הצורך

שר החקלאות אבי דיכטר אמר בסיור בדרום: "נמשיך להביא עוד ועוד עובדים זרים לחקלאות כדי לייצר יותר תוצרת חקלאית ישראלית".

משרד החקלאות מעלה הילוך בנושא העובדים הזרים לענף החקלאות. בסיור של שר החקלאות אבי דיכטר, בדרום, אמר השר דיכטר: "הבהרתי לחקלאים שנמשיך להביא עוד ועוד עובדים זרים לחקלאות כדי לייצר יותר תוצרת חקלאית ישראלית".

בביקורו במפעל הפטריות "חוות הדרום" שבמושב פעמי תש"ז בנגב הצפוני, יחד עם מנכ"ל המשרד אורן לביא וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', שמע דיכטר ממארחיו, בני משפחת דוידיאן, על פעילותם החקלאית הברוכה. לפני כ-40 שנה, הקימה המשפחה את האתר לגידול פטריות הראשון שלה במושב זרעית, "משפחה שורשית וציונית. ההורים, רוזה ויצחק ושניים מילדיהם, מירי ומשה, עובדים יחד איתם בעסק המשפחתי. רק לפני כשנתיים, הם קנו שטח נוסף במושב פעמי תש"ז שבמועצה האזורית מרחבים, כ-15 ק"מ מגבול עזה, כדי להמשיך בגידול הפטריות הישראליות. משפחת חקלאים 'המכורים לגבול'. בעקבות ההתשה בצפון, המפעל בזרעית נסגר לפעילות, וכל הגידולים הופסקו לחלוטין".

השר הדגיש: "פגשתי כאן אנשים שאוהבים לעשות חקלאות ורוצים להמשיך ולייצר לישראלים פטריות שונות (הם לא מייצאים כלל). המשפחה רוצה להגדיל כאן, בדרום, את ייצור הפטריות – עד שיירגע המצב בצפון, ובהמשך לגדל כמות גדולה יותר בשני האתרים.

משפחה הזו לא נותנת לאיומי 'החיזבאללה' ו'החמאס' לשנות את רצונם לייצר יותר תוצרת חקלאית לשוק הישראלי. ציונים אמיתיים 'ואופטימיים חסרי תקנה'. המשפחה העלתה בפניי קשיים ואתגרים שהם מתמודדים איתם מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. הם תיארו גם עזיבה מאסיבית של עובדים זרים שעבדו אצלם במפעל. לשמחתי, העובדים הזרים חוזרים אט אט לארץ. זה לא מספיק, אבל אנחנו בכיוון הנכון. במפעל פגשתי גם סטודנטית בת 20 מקמבודיה, שהגיעה לעבודה בחקלאות בישראל. היא סיפרה לנו שהיא מאוד אוהבת לעבוד כאן. המדיניות שלי כשר החקלאות היא לדאוג לכך שהחקלאי הישראלי יעשה חקלאות לפי הצורך, היכולת, הרצון ובהתאם – גם יגייס עובדים זרים למשימה שצריך, ולא יגביל את העשייה החקלאית לפי מכסת עובדים זרים שהוא מקבל".

Latest Posts

תישאר בקשר

להתעדכן בכל החדשות האחרונות, ההצעות וההודעות המיוחדות.

דילוג לתוכן